vrijdag 26 mei 2017

Omhoog, de lucht in!

 
Ik had vannacht een vrijgezellenfeestje! In m'n dromen dan zeg maar, haha. Jammer genoeg. Want het was echt het gaafste vrijgezellenfeestje ooit! We gingen namelijk met z'n allen een bezoekje brengen aan... Het heelal! Gewoon, 'zomaar' eventjes. Can you believe it? Echt waar! Uhm, ik bedoel helaas niet echt waar dus.
 
Maar het voelde wel enorm echt! Ongelofelijk hè? Hoe dromen soms zo echt kunnen voelen. Alsof ik echt in dat UFO-achtig vliegend object zat. Alsof we echt zo dwars door de wolken naar steeds donker wordende luchten vlogen. Alsof we ons op den duur werkelijk bevonden te midden van misschien wel het allermooiste dat ik ooit heb gezien.
 
Nou ja, dat ik niet echt heb gezien dus hè. Maar desalniettemin was het wel ontiegelijk mooi! Om mij heen zag ik duizenden, of zelfs miljoenen sterren als kleine lichtjes stralend fonkelen. In een ondenkbaar gigantische ruimte, zoals een ruimte die geen grenzen lijkt te kennen, zo immens! En dan die donkerzwarte lucht die werd versierd door intens spectaculaire kleuren! Magnifiek! Ja, misschien was dat nog wel hetgeen waarvan ik het meest duizelde. Kleuren zeker niet van deze wereld, zo bijzonder! Terwijl ik uit dat raampje keek, en al dat wonderlijke dat mij omgaf gefascineerd in mij opnam.
 
Maar goed, vanzelfsprekend kwam er alweer snel een eind aan dat nogal geweldige en tegelijkertijd maffe avontuur. Want ik werd wakker. En verbleef plotseling weer op planeet aarde, E.T. phone home;). In ons trouwens best wel heerlijke bedje, daar in ons knus gezellige slaapkamertje. En toch kon niets van dat mij troosten en deed ik onmiddellijk heel snel mijn ogen weer stijf dicht...
 
In de hoop dat mijn slaap die buitengewone plek terug zou kunnen vinden! Maar nee hoor. Op geen enkele manier natuurlijk. Dikke pech! Heel misschien vannacht dan. Hoop ik. Of anders morgennacht! En als niet dan ga ik er gewoon zo vaak over vertellen zodat ik deze belevenis hopelijk nooit weer vergeet. 'Wat ik nu toch heb beleefd joh! Nou ja, helaas niet echt heb beleefd...' Hihi.

2 opmerkingen: