dinsdag 30 mei 2017

Gezond bezig!

 
De boontjes komen al op! En ook de prei en de wortels laten sprieterig hun allereerste groen al een klein beetje zien. Zo leuk hè, een eigen moestuin. Een heel aantal jaartjes geleden hebben we ooit eens een mini moestuintje in onze eigen tuin bijgehouden. Met een paar wortels en wat aardbeitjes. Maar dit wordt een echte! (Bij mijn ouders achter op het land dit keer). Je weet wel, met werkelijk van alles erin!
 
Zo staat onze serre momenteel vol met kleine baby groentjes. Dat klinkt heel schattig en dat is het ook best wel een beetje hoor, haha. Maar wanneer die schattige groentjes groot genoeg zijn dan gaan ook die allemaal onze moestuin in. Daar waar ze wonderbaarlijk genoeg heel waarschijnlijk gewoon verder zullen groeien. Tot hopelijk hele grote onschattige joekels!
 
Broccoli. Komkommer. Radijsjes. En dat het meest allemaal biologisch. Ja, want biologisch is wel een beetje ons woord geworden, zo ergens in de afgelopen drie maand. Biologisch en puur. Dus ook zonder troepjes zoals e-nummers enzo. We willen nu gewoon zoveel mogelijk kant en klare natuur eten (en drinken). Want dat is gezond! Hmmm... Dat laatste woord hoor ik ons de laatste tijd trouwens ook erg vaak zeggen;).
 
Gezond leven. Gezond eten. En dan hopelijk gezond worden! Of in ieder geval gezonder. Want hoe fijn zou dat zijn! Jarenlang heb ik God gevraagd om genezing. En ik geloof nog steeds dat Hij mij in een handomdraai helemaal gezond kan maken! Zonder twijfel. Maar langzamerhand lijk ik er nu ook achter te komen dat Hij in die genezing misschien wel meer met mij wil en kan samenwerken dan dat ik eerder altijd heb gedacht...
 
Want natuurlijk ben ik elke dokter (nou ja, bijna elke dokter dan) bij langs geweest en bestaat er volgens mij nauwelijks nog een onderzoek dat ik niet heb gehad. En natuurlijk heb ik gebeden en heb ik voor me laten bidden en heb ik tot Hem gesmeekt vanuit het diepst van mijn ziel op mijn allermoeilijkste momenten... Maar echt continue extreem gezond eten (en leven, denk dan bv aan ontgiften of aan geen shampoos meer gebruiken) bleef altijd een dingetje. Vooral ook omdat ik altijd overtuigd ben geweest (meer onbewust dan bewust) dat dat niet hetgeen zou zijn dat in mijn zieke lijf een verschil zou kunnen maken. Maar daar denk ik nu dus anders over! Dus vandaar dat de biologische aardappeltjes vorige week de grond in gingen en vanavond o.a. de paprika plantjes op het program staan:)...

5 opmerkingen:

  1. Heel goed! En wat een mooie foto!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Vond het ook wel een leuk gelukt fotootje:).

      Verwijderen
  2. Een moestuin, wat tof! Veel succes met de groentjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Frank zal vooral het werk doen maar hij heeft d'r zin in:)!

      Verwijderen
  3. Goed initiatief. Ik ben met biologisch eten 10 kg afgevallen. Dat kwam mede doordat ik vond dat als ik nu gezond ging eten ik ook geen ongezonde dingen meer kon verorberen. Ik gebruikte ook allerlei dure shampoos enz. Maar daar ben ik wel iets van terug gekomen. Ik geloof zeker dat gezond eten goed is voor het lichaam. Ik had altijd dikke enkels en dat is nu ook een stuk minder. Ik ben benieuwd naar jou gezonde bevindingen. Succes met jullie tuin.

    BeantwoordenVerwijderen