dinsdag 4 april 2017

Over lentekriebels enzo

 
De lente brengt ons zoveel moois! Ik sta er ieder jaar best wel weer een klein beetje versteld van. Van de warmte, de kleuren, en ook van de geluiden die dit feestelijk seizoen gul en vrijgevig aan ons geeft. Van al die blije vogeltjes die hun snaveltjes gewoon niet dicht kunnen houden, en dat echt alleen maar tot mijn grote plezier!

Maar ook van het gevoel dat ik krijg wanneer die verrukkelijke lente taferelen mij liefelijk omringen. Gezellig kriebelt al die heerlijkheid zachtjes bij mij naar binnen en onmiddellijk voel ik dan een hoop nieuwe energie stromen! Al is dat dan vaak een energie waar ik, dankzij mijn ziek zijn, vervolgens weinig mee kan... Maar ik voel het wel. Die ozo prettige lentekriebels!

Wanneer dat schattige hommeltje met z'n snuitje hongerig dat roze bloemetje induikt. En wanneer die zorgzame merel zijn vrouwtje en haar eitjes nauwlettend in de gaten houdt. Wanneer dat vrolijke musje een spetterend bad neemt in Rafa's drinkbak buiten. En wanneer Frank en ik onze theetjes in de tuin drinken, op ons houten bankje midden in de zon.

Ja, ik hou van de lente! Van hoe al dat fraais zo plotseling ontpopt, zo vanuit het niets, na een heleboel koude en donkere dagen. Alsof er een droom in vervulling gaat. Of nee, nog beter, alsof er een belofte wordt ingelost!

Een belofte die eens werd gedaan, ergens in de herfst, nu alweer lang geleden. Toen de bladeren vielen, toen vele vogels vertrokken, en toen na een korte tijd ineens alle kleur verdween. Een belofte die ons beloofde dat die sombere dagen niet voor altijd zouden duren... Een belofte die momenteel rijkelijk wordt waargemaakt!

4 opmerkingen:

  1. Prachtig, die foto's. En ook het stukje is verwarmend en verlangend mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof dat je weer een stukje hebt geschreven! En dan ook zo'n mooi stukje. Heel herkenbaar die lentekriebels. Ik geniet dubbel nu ik in een huis met meer licht woon. Bedankt voor je creatieve kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begon het schrijven toch te missen;). Klinkt heerlijk voor je, een huis met meer licht! Ben je al helemaal gesetteld verder? Had je uitgevogeld dat je dat magneetje voorop eraf kunt halen en op je koelkast ofzo kunt plakken:)?

      Verwijderen