vrijdag 2 september 2016

~Onze God is groter!~


Ik zit nog wel eens op Pinterest rond te snuffelen. Om leuke ideetjes op te doen of om gewoon blij te worden van de plaatjes die ik zie en leuk vind. En dan pinnen maar natuurlijk, haha. Nee, ik weet het, heel zinvol is het niet. Maar 't is wel even lekker niksen en soms heeft een mens dat ook gewoon nodig.

Zoals laatst eventjes weer. Even weer op Pinterest. Beetje koekeloeren, beetje pinnen. Verstand lekker op nul. Totdat ik ineens dat ene plaatje tegenkwam. Ik heb inmiddels, volgens mij, al duizenden plaatjes gepind maar deze maakte, denk ik, tot nu toe de allermeeste indruk! En dat terwijl hij voor een ander misschien of waarschijnlijk helemaal niet zo bijzonder is.

Het gaat om een natuurfoto. Genomen van een arend en een slang. De arend torent triomfantelijk en fier boven de slang uit, die als een echte verliezer onder de poot van de arend vastzit en geen kant op kan. Een geweldig shot!

Die mij onmiddellijk deed denken aan een verslagen satan. En aan onze buitengewone God, Die onoverwinnelijk is! Het plaatje kwam helemaal tot leven. Ik werd er zelfs een beetje stil van. Omdat ik maar niet leek te kunnen bevatten dat die arend zo gigantisch groot was! Zoveel groter dan die slang. En dat die arend zo machtig kalm uit z'n ogen keek! Alsof werkelijk niets hem uit balans kon brengen. Nee, ook niet een vieze gluiperige lelijke slang.

Wauw! Ja, zo is ook onze God! Ontzettend groot en ontiegelijk machtig! Soms, wanneer ik het kwaad om me heen zie bewegen en het walgelijk en zelfzuchtig pakt wat het pakken kan, dan heb ik nog wel eens de neiging om die heerlijke waarheid voor heel even te vergeten. Maar dit plaatje herinnerde mij! Hij, Die in ons is, is groter dan hij die in de wereld is. Yes. Amen. אמן.

Zoals een arend zijn nest opwekt, boven zijn jongen zweeft, zijn vleugels uitspreidt, ze pakt en ze draagt op zijn vlerken, zo heeft alleen de HEERE hem geleid, er was geen vreemde god bij hem.
Deuteronomium 32:11&12

Bijzondere vrijdag

4 opmerkingen: