woensdag 21 september 2016

~Dagdromen over mijn toekomst~


Hoe vreemd, hoe wonderlijk en hoe ontiegelijk fijn (en ergens ook best wel vreselijk verdrietig), all at the same time, is het dat we allemaal, geen mens uitgezonderd, op een dag wakker zullen worden in een heel andere wereld? Een wereld waarbij we ons, als kinderen van God, misschien nog wel een heel klein beetje iets voor kunnen stellen... Omdat Gods Woord ons een paar geweldige glimpjes heeft gegeven! Maar alsnog een wereld die ook voor ons als een hele grote verrassing zal zijn.

Een hele aangename verrassing! Dat dan wel. Voor hen die tijdens hun aardse leven de weg terug hebben gevonden naar het hart van hun Maker, dwars door het bloed van Zijn geliefde Zoon Yeshua heen. Maar alsnog wel een spannende verrassing, ondanks dat we weten Wie er daar, met open armen, op ons zal wachten.

Want een heel andere wereld is niet niks! Een ander land is nog daar aan toe. Of een ander continent. Of zelfs een andere planeet! Dat zijn dingen waarbij we ons waarschijnlijk nog wel een duidelijk beeld kunnen vormen... Maar een heel andere wereld?

Hoe zal het zijn? Heel soms vraag ik me dat wel eens af. Zal die kroon van het leven echt zijn? (Jakobus 1:12) Tastbaar, zoals ook de kroon van koning Willem-Alexander? Zal er in elke kamer een gevulde schatkist staan? (Johannes 14:2 & Mattheüs 6:19-21) In de vorm van een hart of misschien heel persoonlijk met onze eigen naam erop? Of hoe zal het voelen? Realistischer en nog intenser dan hier? Omdat we daar pas ten volste zullen gaan beseffen wie Hij werkelijk is? (1 Johannes 3:2)

Zoveel nieuwsgierige vragen. Die dan allemaal beantwoord zullen worden. In die heel andere wereld. Die ons vast zal overweldigen! Omdat het daar zo verschillend zal zijn. In die heel andere wereld. Die ons vast zal overrompelen. Omdat het daar zo anders zal zijn. In die heel andere wereld. Die ons vast ontzettend zal verrassen. Maar dat dan wel, voor Zijn kinderen, op een gigantisch heerlijke manier!

Als u nu met Christus opgewekt bent, zoek dan de dingen die boven zijn, waar Christus is, Die aan de rechterhand van God zit. Bedenk de dingen die boven zijn en niet die op de aarde zijn, want u bent gestorven en uw leven is met Christus verborgen in God.
Kolossenzen 3:1-3

Hoopvolle woensdag

6 opmerkingen:

  1. Wanneer ik in de natuur ben en alles is zit mee; zonnetje, vlinders die voorbij dartelen waan ik me al even daar. Wanneer ik iemand echt versta en ik me gezien voel door de ander, waan ik me even daar.
    Wat zal het geweldig zijn. Zie er vooral naar uit een nieuw lichaam te krijgen. Ben deze soms zo zat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oja, ik snap dat helemaal:)! Ik zie daar ook enorm naar uit! Maar hoop toch stiekem ook dat ik dat cadeautje hier al zal krijgen, en niet pas daar...

      Verwijderen
  2. Vanmorgen vroeg was ik in het bos aan het fietsen. Het was een hele mooie morgen en ik vroeg mij af hoe het in de hemel zou zijn en hoe ik deze wereld zou zien als ik bij Christus zou zijn. Dat is moeilijk voor te stellen. Het maakt mij nieuwsgierig. Bijzonder dat ik nu dit stukje van jou lees met dezelfde strekking.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat ook jij toevallig daaraan moest denken:)! Stiekem veroorzaakt dit lekkere weer ook wel een beetje onze dagdromerij denk ik;).

      Verwijderen