donderdag 25 augustus 2016

~Een lichte verandering op Semaja Rafu!~

'Ook deze 'nieuwe' inhoud zal z'n eigen draai vanzelf wel weer vinden<3'.
 
Ik ga de komende weken iets anders doen! Met m'n blog bedoel ik dan. Voor hoe lang ik deze nieuwe invulling vol ga houden weet ik niet maar ik weet wel dat ik (even) toe ben aan iets 'anders'. Aan de inhoud zelf zal waarschijnlijk niet veel veranderen. Aan de opbouw wel. (En aan de frequentie van mijn schrijven misschien ook).

M'n gedachten, stukjes, fotomomentjes, notities, etc, zal ik (tijdelijk) gaan vervangen door 'dagen'. Zo heb ik bijvoorbeeld de serieuze maandag bedacht. De dag waarop ik wil gaan schrijven over de serious stuff in life. Ik ben daar soms wel echt fan van. Niet van de strijd en het verdriet dat daar soms achter kan schuilen maar wel van het schrijven over die wat diepere zaken des levens en de soms onverwachts goede en mooie dingen die daar uit voort kunnen vloeien.

De dinsdag zal in het teken staan van fictief. Fictieve dinsdag. Misschien heb je wel eens een superkort fictief verhaaltje van mij gelezen? Heel af en toe schrijf ik die en vanaf nu wil ik die met jullie delen op de fictieve dinsdag. Mijn verhaaltjesdag:)!

En dan de hoopvolle woensdag. Ja, de woensdag wil ik hoopvol gaan noemen. Omdat we, als we bij de God van de Bijbel horen, immers altijd iets moois hebben om naar uit te zien. Dat is superfijn! En in hele moeilijke tijden is dat soms zelfs het enige dat ons nog overeind houdt.

Op de donderdag wil ik extra dankbaar zijn. Dankbare donderdag. Hoe zwaar het leven hier ook is of kan worden, er is altijd wel iets om dankbaar voor te zijn! Denk ik. Dankbaar zijn maakt het leven in ieder geval een stukje mooier en gemakkelijker.

De vrijdag zal bijzonder worden. Bijzondere vrijdag. Ik schreef ooit eens: 'Niets is vanzelfsprekend. Alles is bijzonder. Als je even wat langer kijkt. De tijd neemt om het echt te zien. Dan herken je hier en daar, zo nu en dan, een waardevol wonder'. Genoeg bijzondere dingen om te delen dus;).

En dan de laatste dag van de week! Die gaat rustige zaterdag heten. Dit deels omdat wij de zaterdag als rustdag vieren maar dit vooral om van het (uit)rusten een klein beetje een feestje te maken. Want rusten is geen straf, zoals sommigen van ons dat misschien ervaren. En rusten is ook niet iets waarover wij ons schuldig hoeven te voelen. Nee, naast werken is rusten gewoon een opdracht van God en eigenlijk helemaal niet zo saai als dat we misschien soms denken.

Zo, en dan blijft nu alleen nog de zondag over. Op de zondag wil ik dingen met jullie gaan delen waarvan ik blij word! Ondanks mijn ziek zijn komen die dingen gelukkig nog heel regelmatig in mijn dagen voorbij! Happy things:). Die me laten lachen of waarvan m'n hartje vrolijk wordt. Ze zullen door de vreugdevolle zondag een speciaal plekje krijgen op mijn blog.

Hoe ik exact vorm ga geven aan deze dagen? Dat weet ik nog niet precies. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Maar dat wijst zich vanzelf wel weer. 2,5 jaar geleden begon ik zonder al te veel plannen met m'n blogje, dus ook deze 'nieuwe' inhoud zal z'n eigen draai vanzelf wel weer vinden.

Elke dag een berichtje plaatsen zal ik in ieder geval niet. Elke dag heeft nu een naam maar alleen als ik zin, tijd én inspiratie heb zal ik over of voor die dag iets gaan schrijven. De laatste tijd ontbreekt het mij een beetje aan dat laatste. Dus het kan zijn dat ik de komende tijd iets minder vaak ga posten dan dat ik voorheen deed.

Maar ik ben d'r nog! En mijn blogje blijft zeker bestaan. Dus hopelijk tot snel! En oja, don't forget to enjoy this lovely weather! Fijne dag allemaal:)!

5 opmerkingen: