dinsdag 9 augustus 2016

~D'r eindelijk eventjes weer lekker uit!~


Na wekenlang verplicht in en rondom het huis zitten is het een genot om die allereerste wandeling weer te maken. Zoals nu. (Ik schreef dit stukje vanmorgen tijdens het wandelen op m'n iPodje). Het gaat nog wat moeizaam en waarschijnlijk zal F. er vanavond weer met ons hondje uit moeten omdat dit er vast wel in zal hakken. Maar het is zo fijn dat ik deze wandeling in ieder geval kan maken! Heerlijk.

En dat nog eens extra omdat het net geregend heeft. Ik loop langs een rij met planten en gras en de geuren die daar nu onzichtbaar uit omhoog walmen zijn aards en puur. Ik hou ervan!

Al verpesten die auto's, die zo nu en dan langs me heen sjezen, dat kleine genietmomentje wel een beetje. Nee, die auto's heb ik niet gemist. Maar zoveel andere dingen wel! Zoals de mensen die ik vaak tegenkom omdat hun hondje d'r ook even uit moet. Dat lieve hondje Sam wilde daarnet graag even snuffelen en spelen maar Rafa had geen zin en liep stug door.

Ik vond dat stiekem niet erg want ook praten kost mij kracht en die kracht kan ik nu erg goed gebruiken voor het lopen. Raar, hoe dankbaarheid en boosheid elkaar daar heel even ontmoeten. Dankbaar dat ik er nu even uit kan maar toch ook best een beetje boos omdat ik lang niet alles kan wat ik zou willen.

Hmmm... Wat ziet mijn oog daar? Bramen! De eersten zijn net klaar en ze smaken goed zeg. Yum. En hey! Het zonnetje begint ook te schijnen! Lekker hoor. Ja, voor een eerste wandeling sinds weken is deze toch best wel near to perfection;). En ik vond dat dat gevierd moest worden met een bloemetje! Heb die onderweg terug naar huis, geplukt langs de kant van de weg:).

Loof de HEERE, mijn ziel, en al wat in mij is, Zijn heilige Naam. Loof de HEERE, mijn ziel, en vergeet niet een van Zijn weldaden. Die al uw ongerechtigheid vergeeft, Die al uw ziekten geneest, Die uw leven verlost van het verderf.
Psalmen 103:1-4a

Een notitie

6 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je wandeling! Heerlijk hè, die eerste bramen. Heb er van de week ook van gesnoept. Wens je nog veel van dit soort genietmomentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt wel lekker! De wandeling en de braampjes;). Dank je. Heb inmiddels alweer meer wandelingen kunnen doen:)! Genieten!

      Verwijderen
  2. Mooi om te lezen dat je zo hebt genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven! Fijn dat je zo genieten kon!

    BeantwoordenVerwijderen