woensdag 20 juli 2016

~What can I say? It's summertime:)!~

'Ik lig lekker in ons hangmatje<3'.
 
Soms heb je van die zomers... Die willen op één of andere manier niet echt op gang komen. Zoals deze, die ons de afgelopen tijd een beetje in de steek liet. Maar die ons een paar dagen geleden ineens plotsklaps toch verraste met het allerlekkerste weer! Yes!
 
Er werden hier meteen weer zelfgemaakte aardbeiyoghurt-ijsjes gemaakt. (Daar mag je dan stiekem af en toe eentje extra van pakken, omdat ze zo gezond zijn). En de BBQ is inmiddels ook alweer een paar keer aan geweest. Broodje d'r bij. Salade d'r bij. Biertje d'r bij. En grillen maar! Love it. En F. loves it ook! My personal BBQ-master:). En Rafa ook! Omdattie aan het eind altijd een klein stukje zalm of kip krijgt;).

In de zon lig ik met zulke temperaturen niet. Mij niet gezien. Nee, op zulke dagen vind ik het veel fijner om vanuit de aangename schaduw naar een zonovergoten wereld te staren. Zoals nu. Ik lig lekker in ons hangmatje. Kijk uit over onze tuin. En typ deze tekst op m'n iPodje.

Klinkt als een waar vakantiegevoel, niet? Beetje luieren, beetje genieten. En in principe doe ik dat deels ook wel. Maar deels ook niet. Want momenteel gaat het best bagger met me. Ik moet dus veel rusten en verplicht rusten geeft je helaas niet datzelfde voldoening gevend gevoel als 'optimaal relaxen' of als 'helemaal niks moeten'. Sterker nog, al klinkt dat misschien nog zo raar, ik denk dat als ik ooit weer gezond word, ik dan allereerst nodig toe ben aan een vakantie.

 
Maar! Omdat ik hier, waarschijnlijk dankzij mijn ziek zijn, dan nu toch toevallig lig ga ik niet langer lopen klagen. Want dit is veels te heerlijk! Ik schommel wat heen en weer. Heb net m'n lief al even weer gesproken. En ons knullebeestje ligt vlak onder mij, uitgestrekt op ons 'strandje' te chillen.
 
En zelfs de tuin is blij! Zo wapperen de blinkende blaadjes van onze berk als groen-witte slingers in de lucht. De oranje besjes in de boom van de buren doen ook gezellig mee. En een paar fladderende vlinders maken het plaatje af door vrolijk in de rondte te dansen. Ja, alles en iedereen hier viert de zomer!

En zo hopelijk ook jullie:). De zomervakantie is hier en daar volgens mij al begonnen. En ook al ben je misschien (nog) niet vrij; na werk- of schooltijd zijn de zon en de warmte er vast nog steeds! Alhoewel, ze hadden volgens mij alwéér slecht weer voorspeld. Tja, das Nederland;). Iedereen in ieder geval een geweldige zomer en een fijne vakantie toegewenst!

4 opmerkingen:

  1. Oeh... denkbeeldig kruip ik even in je hangmat... (ga jij d'r es uit, nu ben ik aan de beurt ;-) ) Gek, hoe fijnheid en moeite verweven kunnen zijn. Hier ook zo'n dubbele week. Sterkte en geniet! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, jaja, ik ga al, jij mag nu;). Best wel gek idd. Hoe het weer totaal weer eens niet overeenkomt met hoe m'n lichaam zich voelt. Je zal het vast herkennen... Jij ook sterkte en fijn weekend alvast:)!

      Verwijderen
  2. Shake hands qua gekwakkel. Hier gaat het ook niet best maar ik was toch blij met het mooie weer en Ad in de buurt. Die heeft vakantie, dus ook doordeweeks hier - fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat balen zeg:(. Nog steeds afzien dus... Hopelijk gaat het snel weer wat beter! Blij voor jou dat je nu iig kan genieten van je toekomstige zijn aanwezigheid:)!

      Verwijderen