donderdag 21 juli 2016

~Mijn ontbijt begon met een korte overdenking~

 
Ik was nog maar net wakker toen de radertjes in mijn hoofd alweer op volle toeren draaiden. Normaal ben ik daar niet zo van. Laat mij maar even lekker bijkomen. Ontbijtje. Theetje. Chil. (Ja, dat woord schrijf je echt met één L). En toch gebeurd het me de laatste tijd vaker. Nadenken terwijl mijn dag nog maar net is begonnen. Ik geef Pickwick daar dus de schuld van hè! Yup. Ze besloten vraagjes op hun theezakjes te zetten. En die zijn veels te leuk om te negeren en niet te lezen. Vanmorgen werd deze dus in heet water gedoopt. 'Wat is het mooiste cadeau dat je ooit kreeg?'
 
Dit keer wist ik het antwoord meteen! Tenminste, ik dacht onmiddellijk aan het eeuwige leven, dat ik van God heb gekregen. (Romeinen 6:23). Het mooiste geschenk ooit! Maar het antwoord bleek toch ietsje langdradiger te zijn dan dat, ontdekte ik even later...

Want na kort nadenken kwam ik tot de conclusie dat ik dat helemaal niet had kunnen zeggen wanneer God mij nooit zou hebben gemaakt. Hij heeft mij geschapen. Hij heeft mij het leven gegeven! (Psalmen 139:13&14). Dat is minstens een net zo feestelijk en bijzonder cadeau, toch?

En direct daarna dacht ik dus aan mijn leven. Zo klein en kwetsbaar, maar kostbaar! En dat feit deed mij beseffen dat ik het zonder Zijn aanwezigheid daarin niet zou hebben overleefd. Hij schonk mij Zijn hulp, Zijn kracht en Zijn onvoorwaardelijke liefde. Op precies de juiste momenten. Toen ik klein was, toen ik groot werd en nu nog steeds! Ontroerende cadeaus, waar ik ook absoluut niet zonder kan. (Jesaja 41:10 & 1 Johannes 4:19).

En die laatste gedachte brengt mij uiteindelijk bij de onmisbare en meest belangrijke schakel in dit hele verhaal. Jezus. Yeshua. De Zoon van God. De Man Die mij te drinken gaf uit de bron van het eeuwige leven. (Johannes 4:14). De Man Die mij de weg wees naar het hart van mijn Maker. (Johannes 14:6). De Man Die uit liefde hing aan het kruis, voor ons allen! (Efeze 5:2). De Man Die mij redde van een eeuwig leven zonder God. (Johannes 10:28-30).

En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, Die U gezonden hebt.
Johannes 17:3

Een notitie

2 opmerkingen:

  1. Mooi! Wat een vraag van Pickwick al niet losmaakt. Dankje voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar heb je goed over nagedacht. Kan me erin vinden - Amen!

    BeantwoordenVerwijderen