donderdag 7 juli 2016

~Het Licht dat bij ons naar binnen wil~


Een quote die ik regelmatig op het internet tegenkom, kwam ik deze maand ook ineens tegen in de Eva (magazine). Het is een hele mooie. Dus ik snap wel waarom ze daar een stukje ruimte aan hebben gespendeerd. Waarom ze daar zelfs een hele bladzijde voor over hadden!

'There is a crack in everything. That's how the light gets in'. Geschreven door dichter/singer-songwriter/schrijver Leonard Cohen. Het is een quote die mij altijd doet denken aan de pijn en het verdriet in mijn eigen leven. Maar dan raar genoeg op een positieve manier. Waarschijnlijk zal zijn gedachte achter deze quote een beetje anders zijn geweest, maar in mijn ogen gaat het hierover...

Het leven kom je niet zonder kleerscheuren door. Iedereen zal dat waarschijnlijk herkennen. Het leven gaat nu eenmaal gepaard met zo nu en dan een harde val (vanwege je eigen imperfectie) of een harde klap (vanwege die ander zijn imperfectie). Pijn dat het soms doet! En een hoop verdriet dat het soms brengt!

En dan komen we op een bepaald punt plots voor een beslissing te staan. Laten we het Licht binnen, in onze scheurtjes, barstjes en wonden? Staan we toe dat Jezus die vult met Zijn heerlijkheid en kracht? Zodat het bloed stopt met stromen. Zodat er korsten op zullen komen. Zodat de zwelling zal zakken. En zodat er uiteindelijk littekens zullen ontstaan.

Nu denk je misschien: Maar dan loop je aan het eind toch nog steeds rond met littekens? Dat klopt. Ter herinnering aan al het goede dat Hij in jou heeft bewerkstelligd. Groei, bloei en dieper geslagen wortels.

Jezus dan sprak opnieuw tot hen en zei: Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben.
Johannes 8:12

Een notitie

4 opmerkingen: