maandag 25 juli 2016

~Een beetje geklaag gedrenkt in een glaasje optimisme~

'Mijn twee pluizige logeetjes. Fluf en Django<3'.
 
It's pretty overwhelming om soms zo te moeten leven. Na al die jaren kan ik er nog steeds niet echt aan wennen. Dat mijn ziek zijn op zichzelf al erg genoeg is maar afzonderlijk daarvan ook nog weer zijn dieptepunten kent. Die momenten van bijna niets kunnen en me nog vaker dan 'normaal' afvragen wanneer ik eindelijk weer gezond zal zijn...
 
Het voelt soms als overleven. Als afzien, doorbijten en daarna, als ik me op den duur weer ietsje beter voel, weer doorgaan. Met leven. Ja, ik voel me momenteel weer even erg slecht. Zit daarom zo'n beetje de hele dagen binnen, op de bank, en moet mensen elke keer vertellen (teleurstellen) dat ze niet langs kunnen komen:(.

Vreselijk frustrerend en heel verdrietig allemaal... Maar! Er is een lichtpuntje in dit ellendige alles! Ik heb de moed namelijk nog lang niet opgegeven:). Wat betekent dat ik God dankbaar ben voor elke nieuwe dag dat ik leef. Wat betekent dat ik weiger te geloven dat mijn klein en vaak moeizaam leventje betekenisloos is. En wat betekent dat ik er gewoon het beste van maak.

Op mijn eigen zwakke en slome manier dan;). Ik kan nu misschien even niet zo veel maar ik kon vanmorgen wel m'n bed uitkruipen, m'n ontbijtje klaarmaken, m'n theetje zetten. Ik kon wel eventjes appen met F.<3, m'n mailtjes checken, de serredeur opengooien. En ik kon wel m'n hondje een knuffel geven, mijn twee pluizige logeetjes (Fluf en Django) uit hun hokje laten en kijken hoe het met mevrouw Merel ging. (Zie ook: Mevrouw Merel weet van niks...).

 
En ik kan wél dit blogberichtje schrijven, er een leuke foto bij zoeken en het filmpje van de, jaja:), allereerste babymerel online zetten. (Ik hoop zo dat dit kleine piepbeestje veilig groot mag worden). Ja, ik kan tenminste nog iets en dat is al heel wat!
 
Wandelen, het huishouden doen en koken; dat zit er vandaag even niet in maar ik vertrouw erop dat die betere dagen wel weer zullen komen. Ik zie daar enorm naar uit maar probeer ook op deze slechtere dagen te genieten van alle lieve, mooie of leuke kleinigheidjes die toch nog steeds mijn pad kruisen. Want als ik dat niet probeer dan wordt het allemaal nog zwaarder en nog zwaarder dan dit is, geloof me!, helemaal niet fijn.

Ongelofelijk dat een paar week terug op vakantie gaan een avontuur was maar dat nu even naar buiten lopen al een hele belevenis is. Ongelofelijk dat ik een paar week geleden nog kilometers ver kon lopen maar dat nu een bezoekje aan het toilet al haast vermoeiend is. Ongelofelijk dat ik nu al negen jaar met zulke ups en downs samenleef! Maar 't is echt waar. Mijn leven is raar. Maar tegelijkertijd gelukkig wel veilig in Gods handen geborgen:).

5 opmerkingen:

  1. Ach meissie toch, wat afzien hè. Gelukkig zijn er lichtpuntjes en ik vind het heel knap dat jij die wel weer weet te vinden en ze hier met ons deelt. Ontzettend lief die beestjes. Ook bedankt voor jouw reactie onder mijn verhalen. Waardeer het zeer! Wens je veel nieuwe kracht en zegen. Hij is met je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel sterkte. Soms is het uitzichtloos he!
    Onze voorganger zei eens: ook als je voor je gevoel niets kunt doen, of praktisch niets voor iemand kunt, dan nog kun je bidden.
    Voorbidders zijn zo nodig!
    Misschien heb je nog een lichtpuntje te pakken hiermee...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Raar is dat hè? Die ups and downs. Maar je schrijft er heel goed over en ik hoop ( met jou denk ik ) dat anderen hier moed van krijgen. En hun hoofd weer opheffen naar God toe. Hoer nog een muziekje voor jou. Eh ... mijn lievelingsmuziek. Ik luister het vaak als ik moe ben (maar dan zonder beeld via Spotify) https://www.youtube.com/watch?v=HqpdHbDsod4

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je brengt 'tel je zegeningen' in de praktijk. En wat een mooi en openhartig blog.
    Veel sterkte en Gods zegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor jullie lieve en bemoedigende reacties allemaal:)! Heel erg fijn om te lezen. Bedankt voor het mooie liedje, Aritha. En Catharina bedankt voor het extra lichtpuntje:), heb je helemaal gelijk in!

    BeantwoordenVerwijderen