maandag 20 juni 2016

~Wij zijn home sweet home again!~

'Waar grappig genoeg ook gewoon regen uit de hemel valt;)<3'.
 
Hallo! Ik ben d'r weer:). Haha. Op zich best lekker even, zo'n schrijfpauze. Ik een break. En daardoor mijn blogje ook. Al ben ik stiekem af en toe toch bezig geweest met m'n allereerste reisverslag ooit. Van onze vakantie in Tsjechië. Die zul je hier binnenkort vast voorbij zien komen. Wat hebben we genoten! En wat was het prachtig daar!

Maar nu dus weer terug in Nederland. Waar grappig genoeg ook gewoon regen uit de hemel valt. Waar ik iedereen ineens weer begrijp als ze iets tegen me zeggen;). En waar de normale gang van zaken langzaam aan weer zijn begonnen.

Je weet wel, wasjes draaien en het gras maaien enzo. (Al werden wij bij thuiskomst aangenaam verrast door een strak gazonnetje:), heel fijntjes). Normal stuff. Niet zo leuk als nieuwe dingen beleven natuurlijk. Zoals bijvoorbeeld supergave natuur-panorama's aanschouwen of merkwaardige cultuurverschillen gadeslaan. I love good things I've never seen and beautiful places I've never been. A lot.

Maar ik kan ook echt wel weer genieten van het aanrommelen in en om het huis, thuis. Van het doen dat weer gedaan moet worden. Van het gewone en gebruikelijke dat mijn dagelijkse dagen kleurt. Van het gangbare leven dat juist door deze unieke ervaring weer een stukje bijzonderder is geworden.

Life goes on. En dat vind ik helemaal niet erg:). Onze familie weer zien. Mijn vriendinnetjes weer spreken. Onze buren weer groeten. En natuurlijk hebben we altijd nog de herinneringen!

Want de pret van ons Tsjechisch avontuur is misschien opgehouden; onze herinneringen daarvan blijven gelukkig nog heel lang voortbestaan. Herinneringen in de vorm van foto's, verhalen en gedachtes. Herinneringen die vast op allerlei manieren een plezierig verschil gaan maken voor de tijden die nog voor ons liggen...

Ja, ergens verrijkt het best wel. Het zien en meemaken van dingen die je nooit eerder hebt gezien of hebt meegemaakt. En natuurlijk hetgeen dat je daarvan leert. En bovendien inspireert het ook nog eens enorm! Want samen met het onbekende kwamen ook een boel nieuwe ideetjes;). Hoe handig en leuk is dat:)!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen