vrijdag 3 juni 2016

~Soms voel ik me verdwaald~

Soms. Dan voel ik me verdwaald.

Dan voel ik me iemand. Die zoekt. Maar die niet vindt. Die probeert. Maar die niet slaagt. Die vraagt. Maar die geen antwoord krijgt.

Iemand. Die de weg kwijt is. Die een afslag heeft gemist. Die is beland in een gebied zonder richtingspijlen.

Iemand. Die loopt. Maar die elke keer weer bij dezelfde plek uitkomt. Die uitkijkt. Maar die nergens een juiste aanwijzing kan vinden. En die af en toe eens stilstaat. Om even op adem te komen.

Ja, soms. Dan voel ik me verdwaald.

Maar dat wel altijd omringt door Zijn geruststellende aanwezigheid. En daarom voelt dat helemaal zo gek nog niet.

Een krabbel

2 opmerkingen:

  1. Je kan soms verdwaald zijn, maar met God aan je zij kom je altijd thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerlijk stukje. We ervaren de aanwezigheid van God lang niet altijd, maar zoals je schrijft, is Hij er wel altijd.

    BeantwoordenVerwijderen