vrijdag 6 mei 2016

~Ik was niet fit en vond iets ongewoons~

'Mijn klaver vier was dus best een beetje bijzonder<3'.

Zie je deze klaver vier? Ik vond hem van de week in het veld achter ons huis. Waar ik bijna elke middag met ons hondje loop. Ik was niet fit en moest even uitrusten. Dus ging ik zitten in het gras. Middenin de klavers, kwam ik achter. Dus ik besloot te doen wat ik vroeger als kind ook wel eens deed... Zoeken naar een klavertje vier:).

Het duurde niet heel lang en toen vond ik er één! Lucky me. Ik dacht eerst dat dat kwam omdat er misschien meer van waren. (In voorgaande jaren vond ik wel eens meerdere klavers vier op slechts één plek). Dus ik zocht nog een tijdje verder maar de rest van de klavertjes hadden echt allemaal 'maar' drie blaadjes. Mijn klaver vier was dus best een beetje bijzonder. En daarom stopte ik hem in mijn jas en nam ik hem mee naar huis.

(Tussen het schrijven door heb ik ff gegoogled;). Ik kwam dit tegen op Wikipedia: Afhankelijk van de abiotische milieufactoren wordt het voorkomen van klavertjevier geschat tussen 0,01% en 0,1%. Best een uitzonderlijk feitje toch?)

Eenmaal thuis was ik hem alweer bijna vergeten. Totdat ik, op zoek naar mijn sleutels, in mijn jaszak graaide. Ik besloot het klavertje wat beter te bekijken. En merkte op dat hij niet perfect was. Vier blaadjes had hij wel. Maar een paar daarvan waren beschadigd en niet volstrekt heel meer.

Ergens leek hij wel een beetje op mijn leven. Mooi en uniek maar wel met een paar happen eruit. En ook ontworpen door dezelfde Schepper<3. Een Schepper Die niet alleen creëert maar Die gelukkig ook herstelt. Die niet alleen vervaardigt maar Die gelukkig ook geneest. Een Schepper Die heel regelmatig wonderen verricht! In Hem ligt mijn hoop op een nóg mooier leven! Mét goede gezondheid bedoel ik dan, in plaats van zonder...

Nee, ik geloof niet in klavertjes vier. Ja, ik geloof dat God ze heeft gemaakt;). Maar niet dat ze geluk brengen. De gelukjes die ik af en toe heb komen uiteindelijk altijd of soms rechtstreeks uit Zijn handen. En niet uit het groen van een één of ander plantje.

Maar eenmaal binnen heb ik het klavertje toch in mijn bloemenpers gestopt. (Een grappig overblijfsel uit mijn kinderjaren). Omdat ik hem te zeldzaam vond om weg te gooien. Wat ik er daarna mee ga doen? No idea;). Niks, denk ik, haha. Gewoon leuk om te bewaren:).

1 opmerking:

  1. Een bijzonder vondst. Het enige klavertje vier dat ik heb, is een zelf geknutseld exemplaar, dat ik op een kaartje plakte. Uit gestanst mbv een hartvormig apparaatje. Met de kaart wil ik iemand blij maken. Het klavertje staat symbool voor geluk. Maar gelukkig zijn we er niet van afhankelijk.

    BeantwoordenVerwijderen