woensdag 25 mei 2016

~Genieten van kleine dingetjes is groots!~

'Ze is lief en geweldig. En eigenlijk is alles wat ze doet superleuk<3!'
 
The little things in life. Je kent ze vast ook wel? Want of je nu verplicht veel thuis zit of niet; we komen ze allemaal wel eens tegen. De één geniet er alleen iets meer van dan de ander. Denk ik. Ik geniet er nu bijvoorbeeld ook meer van dan toen ik nog gezond was. Want toen was ik eigenlijk veel meer met de grotere dingen 'bezig'. En de kleinere dingen vlogen daardoor iets vaker onopgemerkt aan mij voorbij. Maar toen die grote dingen wegvielen werd ik langzaam aan heel subtiel gedwongen om het kleine wat meer te gaan waarderen.

Ik moest ook eigenlijk wel. Want zonder die kleine dingen zou mijn leven behoorlijk eentonig worden. En saai misschien zelfs wel. En dat is het nu niet:). Integendeel. Ik geniet vaak! En dan vooral van kleine dingen dus. Gelukkig zo af en toe ook van iets groots hoor. Maar de kleine dingen spelen op dit moment, in mijn dagelijks leven, wat betreft gebeurtenissen dan, écht de hoofdrol.

Zo kan ik bijvoorbeeld flink genieten van een avondje chillen met F. op de bank. Gezellig samen een filmpje kijken, ofzo. Gisteravond nog gedaan:). Of van ons hondje! Die z'n nieuw gekregen speeltje momenteel niet uit het oog wil verliezen. Kennelijk een beetje te blij met z'n roze piepding bracht hij de afgelopen dagen geobsedeerd door, haha. Of van een heerlijk maaltje! Zoals die chili sin carne die ik eergisteren had gemaakt. Best goed gelukt. Ja, ook F., normaal gesproken dol op een vleesje, vond hem lekker;).

Mijn allerleukste kleine dingetjes-momenten van de afgelopen dagen? Daar hoort absoluut die vos bij, die F. en ik tegenkwamen tijdens onze weekend-boswandeling. (Elk weekend proberen we tenminste één keer met Rafa naar het bos te gaan, kan hij lekker razen enzo). Wat was dat gaaf! Helemaal niet ver bij ons vandaan kreeg dat mooie beest ineens in de gaten dat hij niet alleen was. En voordat hij wegrende keek hij ons nog even een tijdje onderzoekend aan. Dat was een klein dingetje bovenop een klein dingetje! Extra genieten dus.

Een ander moment waar ik enorm van heb genoten vond vanmiddag plaats. Dat was eigenlijk geen klein dingetje. Dat waren namelijk allemaal kleine dingetjes aaneengesloten. Misschien is het dan gewoon een groot ding? Ik weet het niet. Maar m'n nichtje N. kwam langs. Samen met haar moeder D. (m'n zusje). Gezellige boel:)! N. is nu bijna anderhalf jaar oud. Ze is lief en geweldig. En eigenlijk is alles wat ze doet superleuk! Loopt ze, dan kijken wij haar boeiend na. Speelt ze, dan hebben wij ook plezier. Lacht ze, dan smelten onze harten<3. Ja, met haar erbij is het gewoon non-stop genieten!

Uhm, eens even denken... Kan ik mij nog een klein dingetje herinneren? Ja. Meerdere wel zelfs. Dat moment waarop ik zag dat ons nieuwe gras er al heel mooi bij ligt. Of dat moment waarop ik een hap nam van die, door mijn moeder gebakken, yummy cake. Of dat moment waarop F. me even heerlijk in zijn armen trok...:)

Ze zeggen wel eens: 'Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd'. Of: 'Het zit 'm in de kleine dingen'. En zo bestaan er nog tig andere uitspraken en quotes die ook gaan over de kleine dingen in het leven. Nee, ik ben beslist niet de enige die weet dat kleine dingen er echt toe doen!

Ja, kleine dingetjes zijn inderdaad misschien vaak slechts maar klein, maar het zijn wel juist die kleine dingen waardoor ik mij iedere keer weer besef dat God mij iets heel groots heeft gegeven. A life to live:)!

2 opmerkingen:

  1. Wat mooi Miriam! Mijn moeder had een favoriete spreuk: een enkele bloem kan mijn tuin zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en belangrijk dat je zo kunt genieten van de 'kleine' dingen. Ik kan dat gelukkig ook.

    BeantwoordenVerwijderen