dinsdag 10 mei 2016

~Een kijkje in mijn eenvoudig dagelijks leven~

 'Tea time! Again:)<3'.
 
Ik ben zo iemand die haar dag begint met een theetje. Er moet wel echt iets bijzonders aan de hand zijn wil ik die niet eerst nemen. Misschien ben ik verslaafd? (Ze zeggen dat dat kan!) Ik drink het overdag namelijk ook veel. Zo tussendoor vaak nog wel eens en dan ook vooral weer wanneer ik net iets heb gegeten. Dan moet die waterkoker gewoon weer aan;). Tea time! Again:).

Na m'n allereerste theetje ga ik er met ons hondje uit. Z'n langste wandeling van de dag. Omdat z'n vrouwtje juist op dat moment van de dag nog de meeste energie heeft. Het is misschien moeilijk te begrijpen wanneer je jong bent én gezond maar ik kan meestal niet heel veel op een dag. Daar waar de meeste vrouwen van mijn leeftijd rennen en vliegen, daar zit ik waarschijnlijk alweer op de bank. Of waar dan ook. Uit te rusten. Vraag me niet waarvan.

Het is één van de redenen waarom ik met dit blogje ben begonnen. Ik moet toch zoveel zitten dus waarom niet gewoon met een laptop op schoot? Het verklaart misschien ook meteen waarom ik zoveel berichtjes plaats;). Of kan plaatsen. Want de inspiratie voor een nieuw berichtje moet er natuurlijk wel zijn. En nee, die is er niet altijd. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat mijn inspiratieloze momenten meestal niet heel lang duren. Want als ik even goed naar links of naar rechts kijk dan krijg ik alweer snel genoeg een nieuw ideetje:).

Je zult het misschien bijna niet geloven maar naast mijn blogje heb ik nog meer hobby's! Knutselen vind ik bijvoorbeeld leuk. Heb ik trouwens vóóral veel gedaan vóórdat ik met mijn blog begon... En gitaar spelen vind ik leuk. Met name in combinatie met mijn zelfgeschreven liedjes. Het wordt echt tijd dat ik weer eens een nieuwe ga schrijven! Verder vind ik fotograferen leuk. Maar heb daar helaas lang niet altijd de puf voor. En lezen vind ik ook best leuk. Maar vind het soms moeilijk om daar echt de tijd voor te nemen;). Kortom. Mijn grootste hobby is schrijven. Just love it.

En omdat ik ziek ben heb ik daar nu veel tijd voor. Wat overigens niet betekent dat ik verder niks doe hoor. Want als ik iets kan doen, dat lichamelijk meer kracht kost, dan doe ik dat. Graag zelfs. Want ik hou van doen. En deze ziekte haat ik daarom des te meer. Ik hou niet van stilzitten. It just doesn't suit me. In de afgelopen negen jaar heb ik zo vaak gewenst dat ik spontaan lui zou worden. Omdat ik het vermoeden heb dat deze ziekte dan misschien makkelijker te dragen zal zijn. Maar lui ben ik nooit geworden. Je zal nu misschien denken: Wees blij! Maar voor mij is dat raar genoeg alleen maar een extra last.

Maar als ik kan dan doe ik dus graag wat. In het huishouden bijvoorbeeld. Over het algemeen lukt het me gelukkig om elke dag iets te doen. (Tenzij ik een hele slechte dag heb). De dingen die ik dan het liefst doe zijn stofzuigen, de keuken een beetje netjes houden, de wc schoonmaken en wasjes doen. Niet omdat ik die dingen per se het allerleukst vind om te doen maar wel omdat ik deze dingen het meest nodig vind. De rest in ons huishouden is bijzaak en gebeurd gewoon heel af en toe. Behalve ons bed! Die doet mijn moeder heel regelmatig voor ons. Erg blij mee:). En behalve natuurlijk het koken! Dat moet immers elke dag gebeuren. Ik heb een man die graag kookt maar als hij niet kookt dan kook ik en andersom.

Eten en drinken, ons hondje uitlaten, schrijven, het huishouden doen en gezellig samenzijn met F. wanneer hij weer vrij en thuis is. Dat is zo ongeveer mijn doorsnee dag. Waarschijnlijk ietwat simpel of saai vergeleken met jouw doorsnee dag. Maar toch ben ik blij en God enorm dankbaar dat ik mijn dagen zo door mag/kan brengen. Want ik weet dondersgoed dat het nog veel moeilijker, erger en eenzamer kan. And on top of that: Happily worden mijn doorsnee dagen ook vaak genoeg nog wel eens onderbroken door een amusante of verrassende niet-doorsnee-dag:)!

2 opmerkingen:

  1. Helemaal niet gek voor een doorsneedag. Een hondje om mee te wandelen, een huis om gezellig te houden en een lieve man om mee te eten. Al begrijp ik heel goed dat je meer zou willen DOEN...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig, ik herken alweer wat dingen: houden van knutselen, liedjes schrijven, gitaar spelen. Wij hebben alleen geen hond ;-) Mijn man zou dat wel heel graag willen, maar ik nog niet zo. Er gaat er een keer een komen, maar wanneer dat is nog de vraag.

    BeantwoordenVerwijderen