woensdag 11 mei 2016

~De natuur verraste mij alwéér!~

 'Ik plukte hem en moest met een glimlach denken aan mijn God<3'.
 
Kunnen jullie je het klavertje vier van een paar dagen geleden nog herinneren? (Zie: Ik was niet fit en vond iets ongewoons). Ik vond hem in een weiland achter ons huis. En hij deed me denken aan Gods genezende kracht. Dat wat beschadigd is kan Hij herstellen. Dat wat stuk is kan Hij helen. En dat wat ziek is kan Hij beter maken!

Ik weet dit. Maar door dat klavertje stond ik er nogmaals eventjes bij stil. Dat God in staat is tot grote dingen! Het geeft zo ontzettend veel rust en hoop. Weten dat Hij deze verrotte ziekte, die van mijn lichaam soms een wrak maakt, in één klap kan vernietigen. En dat dan zo, alsof deze ziekte nooit iets heeft betekend. Dat dan zo, alsof deze ziekte nooit iets te zeggen heeft gehad. Dat dan zelfs zo, alsof deze ziekte nooit heeft bestaan. Ja, die dag, dat ik byebye zeg tegen die lelijke onruststoker, zal uitzinnig geweldig worden!

En mijn lichaam zal dan weer worden zoals dat klavertje vier er eigenlijk uit had moeten zien. Zonder beschadigingen en zonder happen eruit. Gezond!

Lichamelijk is dit mijn grootste droom. (Geestelijk is er zoveel dat ik nog veel belangrijker vind en droom ik van nog veel grotere dingen maar) lichamelijk gezien is gezond worden het allermooiste cadeau dat ik kan krijgen. Dacht ik.

Totdat ik gisteravond een klavertje vijf vond! Zo'n klaver schijnt nog zeldzamer te zijn dan een klavertje vier. Ik liep met Rafa voor naar de weg. Ons laatste wandelingetje van de dag. En vooral tijdens deze wandeling laat hij zijn neus lekker gaan en snuffelt hij er druk op los. Geduldig (en regelmatig soms ook wat ongeduldig;)) wacht ik dan op hem. Soms ga ik dan op m'n telefoon zitten niksen. En soms heb ik die niet bij me en kijk ik gewoon maar wat in het rond.

Zoals gisteren. Ik keek naar beneden en verbaasde mij erover dat er zoveel klavers tussen het gras door groeiden. Grote en kleine. Donkergroene en lichtgroene. Sommigen met een tekening op hun blad en anderen weer zonder patroontje. En, wow! Wat was dat? Ineens zag ik daar een klaver staan, die hoog boven z'n soortgenoten uitstak. With five little leaves!

Ik plukte hem en moest met een glimlach denken aan mijn God. Alsof Hij me wilde vertellen dat de vervulling van mijn grootste droom door Zijn daden zal worden overtroffen. Alsof Hij me wilde zeggen dat Hij nog veel meer dan alleen goede gezondheid voor mij in gedachten heeft:)...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen