vrijdag 1 april 2016

~Vandaag is het lachen, uhm, ik bedoel opletten geblazen;)~

Vrijdag|01-04-2016|11:31

Vandaag is het grapjesdag. En voor mij betekent dat zo ongeveer hetzelfde als: Opletten geblazen;)! Want F. wil me namelijk op deze dag nog wel eens in de maling nemen. Dus alles wat hij vandaag zegt wordt bij voorbaat door mij in twijfel getrokken, haha. Hopelijk dan hè! Als ik het niet vergeet.

En als ik het wel vergeet... Nou, dan gaat er dus iemand lachen:). Meestal lach ik sportief mee hoor maar, geloof me, ondertussen wordt er ook serieus nagedacht over revanche;), haha. Wat uiteindelijk meestal weer eindigt in een mislukte 1 april grap want tja... Grappen maken is nu eenmaal niet mijn sterkste kant.

Maar lachen kan ik gelukkig wel heel goed:). Al zeg ik het zelf. Ik hou van lachen. Ben er gek op. Dol op zelfs. M'n kraaienpootjes zijn het bewijs! Ik hou gewoon ontzettend van de onbezorgdheid die het brengt. En van de blijheid die er daardoor in de lucht gaat hangen.

Jaren terug heb ik er eens een stukje over geschreven. Over lachen. Zomaar wat citaten daaruit: 'Het maakt een mens blij. Het maakt een mens vrolijk. Het doet de pijn die hij heeft voor heel even vergeten. Het doet de verdrietige realiteit die er is voor heel even vervagen'. En: 'Een lach doet zoveel! Te veel om een gekregen lach te negeren. Te veel om een lach zelf niet eens weg te geven'. En: 'Een lach bevat geen woorden maar toch vestigt hij zich diep in het hart van een mens. Een lach kost helemaal niets en toch is het net als een kostbaar geschenk. Laten we er daarom niet zuinig mee doen!' (Oude doos: 01-07-2008).

Ja, zo lang de humor onschuldig is en niet ten koste gaat van een ander ben ik eigenlijk altijd wel in voor een goede 1 april grap:)!

Een vrolijk hart maakt een gezicht blij, maar door hartenleed wordt een geest neerslachtig.
Spreuken 15:13

Een notitie

1 opmerking: