maandag 4 april 2016

~Eerste spettertjes sinds dagen~

 
Wat een genot de afgelopen dagen:)! Zon en warmte om ons heen en de zomer in onze bol. Aangenaamheid dat vanmiddag heel even werd onderbroken. Rond drie uur, om ongeveer precies te zijn. Het was tijd om er weer even met ons hondje uit te gaan maar vlak voordat ik wilde vertrekken vielen de eerste spettertjes sinds dagen. Uit de lucht. Zachtjes tikkend op onder andere ons serre dak. Dus ik besloot eventjes te wachten. Binnen, ondertussen nippend van een lekker kopje thee. Eventjes duurde uiteindelijk een half uur maar afijn, daarna was het buiten weer droog dus onze wandeling kon beginnen. Rafa even snuffelen en rennen. En ik even een luchtje scheppen. Maar wist ik veel dat ik meer zou opdoen dan alleen wat frisse lucht... Heerlijk! De geur die ik rook toen ik achter ons huis het veld opliep. Het walmde onzichtbaar vanuit het gras omhoog. Het dampte dansend rondom de kale stukken grond. En de wind stond mijn kant uit en blies het regelrecht in mijn gezicht. Petrichor. Ik hou ervan<3!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen