vrijdag 29 april 2016

~Mijn lievelingsdagen zijn weer begonnen!~

'Heb m'n hobby's om me zoet te houden<3'.

I love weekenden. En vandaag is het vrijdag en staat er weer ééntje voor de deur:)! Jippie! Heerlijk! Want ondanks dat ik elke dag van de week al 'vrij' ben vind ik mijn dagen samen met mijn man doorbrengen toch wel eventjes (tien keer) veel leuker!

Vaak alleen zijn vind ik gelukkig niet erg. Heb m'n hobby's om me zoet te houden. Een lief hondje die niet van mijn zij wijkt. En ben gezegend met lieve mensen om mij heen, die me af en toe met een aangenaam bezoekje verblijden:). Maar toch zijn de dagen waarop F. vrij en thuis is het allerleukst!

Ook als we dankzij mijn ziek zijn niet veel kunnen... Wat helaas nog best vaak voorkomt:(. Komend weekend zal waarschijnlijk ook zo'n weekend worden. Omdat ik nu al dagen behoorlijk zwak ben. Al voel ik m'n lichaam vandaag weer zachtjes aan iets sterker worden... Ik hoop dat het doorzet. Want van een weekend met meer kracht en energie geniet ik ook meer:).

Plannen hebben we niet. Hebben we eigenlijk nooit. Heel af en toe wel. Maar meestal gewoon niet. Omdat dat niet echt gaat. Constant mensen teleurstellen is niet fijn. En meer doen dan ik kan gaat ook niet. Het resultaat is een lege agenda. En dat is één van de weinige bijkomstigheden van ziek zijn die ik niet zo heel erg vind. Want spontane dingen gebeuren daardoor des te vaker:). En ik ben iemand die best wel van onvoorbereide gezelligheid en uitjes houdt!

Een beetje impulsief noemen ze zo iemand als mij ook wel eens, denk ik... Ik ben een denker en met woorden ben ik voorzichtig maar als het gaat om avontuur en leuke dingen dan ben ik anders. Dan denk ik niet echt na, dan wil ik gewoon doen. Spontane spelletjesmiddagen? Ja! Spontane gourmetavondjes? Ja! Spontane concertbezoekjes? Ja! Spontane reisjes? Yes please:)!!! Tja... Zoals je hoort gaat mijn spontaniteit niet echt samen met mijn ziek zijn. Want veel van die dingen kan ik vaker niet dan wel. En toch is het die ziekte nooit gelukt om die impulsiviteit in mij te sussen...

En ik weet wel waarom. Want in de jaren voordat ik ziek werd heb ik daardoor al een boel leuke dingen mee mogen maken:). En gedurende de jaren dat ik ziek ben leef ik elke dag zo alsof goede gezondheid mij op een dag gewoon weer, als vanouds, komt vergezellen. En juist daarom ben ik vastbesloten om die spontaniteit niet kwijt te raken! Want ik ben van plan daar straks (alleen Hij weet wanneer) weer volop 'gebruik van te gaan maken'!

Maar hmmm... Hoe kwam ik hier op? Want this is serious stuff en volgens mij begon ik dit berichtje helemaal niet zo serieus;). Oja, weekend! Dit weekend wordt leuk. Hoe dan ook. Zwak of niet. Want onze serre-kast ligt vol met spelletjes. Onze tv-kast vol met films. En onze koel-kast vol met lekker eten. Maar bovenal: God zal met ons zijn<3!

Fijn weekend allemaal:)!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen