dinsdag 12 april 2016

~Mijn hondje heeft mij vandaag een lesje geleerd~

Dinsdag|12-04-2016|11:51

Elke ochtend weer is het feest! Voor ons hondje dan. Want elke morgen wanneer ik van boven naar beneden kom en de woonkamer binnenloop weet hij van vreugde eventjes niet wat hij moet. Springen, piepen, rondjes draaien of mij een heerlijke lebber om de mond geven;). Gewoonlijk gewoon alles tegelijk:).

Ik ga d'r dan altijd bij zitten. Bij hem op de grond. Want ons 'knullebeestje' is maar klein. En het duurt altijd best wel even voordat hij weer rustig wordt. Meestal pas nadat ik hem tig knuffels heb gegeven. Of hem nog even 'hompelpompeltje' en 'poepescheetje' heb genoemd;).

Mijn dagen beginnen in ieder geval dus altijd goed:)! (Al zal m'n lichaam nu willen protesteren, ik verbied het hem lekker puh om iets te mogen zeggen). Want altijd moet ik lachen wanneer ons gekke lieve hondje mij zo begroet alsof hij mij al járen niet heeft gezien.

Inmiddels doet hij allang weer 'normaal'. Zijn we lekker even aan het wandelen. En snuffelt hij er lustig op los. Ik kijk naar hem en vind het ergens wel bijzonder. Elke dag weer is hij net zo blij. Elke dag weer is hij net zo enthousiast. Dat zet me toch best wel een beetje aan het denken...

Want kwam ik vanmorgen vol blijdschap bij mijn hemelse Vader? Danste mijn hart toen ik na mijn ontwaken tot Hem riep? Huppelde mijn ziel toen ik mijn allereerste gebed uitsprak? Nee. Volgens mij heb ik alleen nog maar lopen treuren en klagen. Hem een boel verteld over wat ik in mijn leven allemaal graag anders zou willen zien... Ja, mijn eerste ontmoetingen met Hem zouden ook elke dag weer een feest moeten zijn! En dat gewoon alleen al omdat Hij zo'n geweldig grote God is:)! 

Al zal de vijgenboom niet in bloei staan en er geen vrucht aan de wijnstok zijn, al zal de opbrengst van de olijfboom tegenvallen en zullen de velden geen voedsel voortbrengen, al zal het kleinvee uit de kooi verdwenen zijn en er geen rund in de stallen over zijn - ik zal dan toch in de HEERE van vreugde opspringen, mij verheugen in de God van mijn heil.
Habakuk 3:17&18

Een notitie

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen