dinsdag 5 april 2016

~Leve de vogeltjes, want zij weten hoe het moet!~

Dinsdag|05-04-2016|11:14

Ik ben best wel benieuwd hoeveel nestjes ik dit jaar in onze tuin ga ontdekken. Op dit moment is het buiten nat en vies maar daarnet mocht ik toch zien hoe een mannetjes merel zijn paringsdans uitvoerde, hoe de vrouwtjes merel daar wat onge├»nteresseerd op reageerde en hoe twee kleurrijke pimpelmeesjes flirterig achter mekaar aan klapperden:). Gewoon zo alsof er helemaal geen regen uit de hemel viel.

Ja, bij ons vliegen de vogeltjes af en aan. Dat komt denk ik doordat ik nu nog steeds lekkernijtjes voor ze heb hangen;). En ik weet wel dat ze zich prima alleen kunnen redden. Maar ik vind het veels te leuk om zo af en toe, op m'n rustmomentjes, naar ze te kijken:)!

Ik weet niet goed waarom. Eigenlijk nooit echt over nagedacht. Misschien doordat ze altijd zo onbevangen klinken? Vrolijk zingen ze en kwetteren ze erop los. Of misschien doordat ze altijd zo onbekommerd lijken? Uitbundig genieten ze en hebben ze volop plezier. Of misschien komt het door die ene belofte? Waarin Jezus de vogels als een voorbeeld gebruikt.

God zorgt voor ons. Ook als wij doorweekt zijn. Ook als wij besmeurd zijn. Ook als de regen blijft stromen en het misschien even zo lijkt alsof Hij ons is vergeten. God zorgt voor ons<3.

En met dat besef snap ik ineens die vogels. Ze vertrouwen zonder vragen te stellen. Ze vertrouwen zonder angstig te worden. Ze vertrouwen blindelings. Door weer en wind. Want ze vertrouwen op zonnige dagen maar ze vertrouwen even vaak en evenveel op een regenachtige dag:)!

Kijk naar de vogels in de lucht: zij zaaien niet en maaien niet, en verzamelen niet in schuren; uw hemelse Vader voedt ze evenwel; gaat u ze niet ver te boven?
Matthe├╝s 6:26

Een notitie

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen