vrijdag 15 april 2016

~Een verhoord gebed maakt intens blij~

Vrijdag|15-04-2016|12:14

Vaak is het iets dat plotseling gebeurd terwijl eigenlijk niemand dat (nog) had verwacht. Behalve jijzelf. Omdat jij destijds had besloten om de moed niet op te geven. Omdat jij destijds had besloten om ervoor te gaan bidden. Omdat jij al die tijd gelooft hebt in de kracht van jouw God en in Zijn macht om situaties te veranderen.

Een verhoord gebed. Volgens mij brengt er niets zoveel vreugde als dat. Iets dat onmogelijk leek vindt plaats. Je hart springt op van blijdschap. En dat niet alleen omdat je hebt gekregen wat jij graag wilde. Grotendeels wel natuurlijk;). Maar dat ook omdat God heeft laten zien dat Hij om jou geeft. Omdat Hij heeft laten merken dat Hij naar jou omkijkt. Omdat Hij heeft laten weten dat Hij met jou meeleeft.

Ik kreeg er gisteren één cadeau:). Het was iets dat zorgde voor opluchting. En het is iets dat mijn leven weer een stukje aangenamer zal maken. Ja, want dat doen verhoorde gebeden; ze brengen troost, stellen gerust en maken het leven heerlijker! Of je nu jarenlang om hetzelfde hebt gesmeekt of dat je het nog maar pas geleden aan Hem hebt gevraagd; een verhoord gebed ontketent altijd diepe voldoening en optimaal genot!

En het maakt je dapper. Want je vertrouwen krijgt een nieuwe dimensie. En het maakt je onwankelbaar. Want je geloof wordt sterker dan voorheen. En het maakt je optimistisch. Want je gebeden die nog niet zijn verhoord zouden ook zomaar beantwoordt kunnen worden...

Het verraste me gisteren wel eventjes. Ik heb erom gevraagd, ik heb erop vertrouwd, ik heb erin gelooft. Maar God zelf kiest de tijd. Het ogenblik waarop Hij jouw verlangen zal vervullen (mits deze in overeenstemming is met Zijn wil). En op de één of andere manier is díe tijd altijd voortreffelijk en juist<3.

En dit is de vrijmoedigheid die wij hebben in het toegaan tot God, dat Hij ons verhoort, telkens als wij iets bidden naar Zijn wil.
1 Johannes 5:14

Een notitie

1 opmerking: