donderdag 31 maart 2016

~Vind je rust in Jezus~

(Fictie) "De dagen vliegen voorbij. En dat is op zich heerlijk. Maar dat opgejaagd en gehaast gevoel dat me continue vergezelt. Dat is verschrikkelijk. Een rare combinatie van heerlijk en verschrikkelijk. Want enerzijds wil ik niets liever dan druk zijn; altijd wat te doen hebben. Maar anderzijds merk ik ook dat er iets in mij is of zit dat rust zoekt, dat rust nodig heeft...

Twee maand geleden heb ik daarom wat van m'n vrije uren opgenomen. En ben ik twee weken lang op vakantie geweest. Mijn eerste echte vakantie sinds jaren. Maar het had niet geholpen. Ja, voor heel even. Maar al dagen voordat ik weer op het vliegtuig terug naar Nederland stapte zat m'n hoofd alweer vol. Vol met onrust.

Op dit moment zit ik in de sauna. Het is m'n tweede bezoekje naar hier. Omdat ik zeker wil weten of dit me misschien wat rust zal geven. Zoals een collega van me mij had geadviseerd. Maar ik merk dat ik ook hier niet vind wat ik zoek. Het lukt me niet om alles om me heen te negeren. En van mijn zoektocht, laat ik het zo noemen, komt op deze manier helemaal niets terecht.

Ik begin lichtelijk te twijfelen of de rust die ik zoek wel echt in rustig aandoen of in ontspanning ligt verstopt. Ergens lijkt het erop dat alleen relaxen mij niet zal gaan helpen. Al heb ik me gisteren toch nog weer laten overhalen voor een paar lessen yoga. Ik twijfelde daar eerst sterk over maar m'n zus zei dat die oefeningen erg rustgevend kunnen werken.

Dus, wie weet. Al heb ik weinig hoop. Want die onrust lijkt dieper te zitten dan oppervlakkig. Het teistert mijn hoofd. Ja. Maar ook mijn ziel. Mijn hart. En misschien zelfs wel mijn geest".

Kom naar Mij toe,
allen die vermoeid en belast bent,
en Ik zal u rust geven.
MattheĆ¼s 11:28
..................................................

Een verhaaltje

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen