maandag 14 maart 2016

~Mijn onverhoorde gebeden en hun grote valkuil~

Maandag|14-03-2016|10:42

Ik zit in onze serre. En kijk naar de drukke vogeltjes op ons terras. Ze vechten om het bolletje vet dat net nog in de lucht hing maar nu door hun enthousiast klapperende vleugeltjes naar beneden is gevallen. Rafa ligt braaf op het kleed naast mij. Te wachten. Totdat we er straks uit zullen gaan. Eerst mijn theetje opdrinken. Dat weet hij maar al te goed;).

De zon breekt door. Heerlijk. De vogeltjes fluiten en dansen. Gezellig. En toch moet ik weer even denken aan gisteravond. Toen ik werd overweldigd door de intensiteit en het verdriet van mijn onverhoorde gebeden...

Ik schrik er soms van. Van hoeveel die onverhoorde gebeden in me los kunnen maken. Machteloosheid. Twijfels. Angst. Een beetje boosheid zelfs. En ondankbaarheid. Omdat ik door deze gevoelens mijn verhoorde gebeden compleet vergeet.

Wat werd ik blij toen God ze me na een tijdje alsnog liet zien. Dwars door mijn sombere tranen heen. De geweldige dingen die Hij al wel voor mij gedaan heeft. Grote en kleine dingen; maar allemaal even bijzonder. Diepe dingen. Tot in de kleinste details uitgevoerd. Opmerkelijke dingen. Wat in geen mens zou zijn opgekomen. En mooie dingen. Volmaakt afgestemd op de diepe verlangens van mijn hart.

Ongelofelijk! Nee, God is mij niet vergeten. Ook al willen mijn nare gevoelens soms wel dat ik mij dat afvraag. God heeft mij gehoord. Toen. En Hij hoort mij ook nu. En daarom wil ik zeggen: Dank U wel:)! Bedankt voor al het goede dat U mij heeft gegeven. En bedankt voor al het moois dat nog komen gaat<3.

Bid zonder ophouden. Dank God in alles. Want dit is de wil van God in Christus Jezus voor u.
1 Thessalonicenzen 5:17&18

Een notitie

1 opmerking:

  1. Wat eerlijk hoe je je normale menselijke gevoelens over je onverhoorde gebeden beschrijft en dan daarna beseft dat het niet juist is dat God geen enkel gebed verhoord heeft. Ja, die gevoelens kunnen zomaar alles overspoelend zijn. Maar God houdt van ons, ondanks ons mens zijn.

    BeantwoordenVerwijderen