zaterdag 26 maart 2016

~Het mooiste liefdesverhaal ooit!~

Zaterdag|26-03-2016|22:13

Vandaag is het Stille Zaterdag. Al was hij voor ons niet heel stil want vanmiddag brachten wij een bezoekje aan familie. En daar vielen geen stiltes, daar werd niet stilgezeten, daar werd gezellig gedaan en gekletst:). En toch heb ik vandaag nog wel even stilgestaan bij het feest dat morgen over de hele wereld gevierd zal worden. Muisstil werd ik ervan...

De Bijbel heeft ons zoveel goeds en moois te vertellen. (Eén van de redenen waarom ik op mijn blogje graag Bijbelteksten plaats!). Het staat vol met wijze lessen, verstandig advies, de verrukkelijkste beloften en de prachtigste verhalen. Maar toch is er één stuk dat mij het allermeest aanspreekt. Fascineert. En ontroert. Het verhaal over Jezus Zijn dood en opstanding.

En natuurlijk de betekenis daarachter. En ook het motief, niet te vergeten. Want juist die aanvullende gegevens maken het paasverhaal zo geweldig! Zo aangrijpend. Zo interessant. Zo droevig maar tegelijkertijd ook zo waardevol. En zo ontzettend indrukwekkend! Als je het gelooft dan hè.

Dat Jezus de Zoon van God is. Dat Jezus gezonden werd door Zijn Vader. Dat Jezus gestorven is voor jou! En dat uit liefde. In liefde. En door liefde. Want enkel liefde dreef Hem daartoe. Enkel liefde was Zijn reden. Alleen omdat Hij zo verschrikkelijk veel van ons houdt gaf Hij Zijn leven<3.

Wauw. Ik word daar stil van... Weet niet wat ik zeggen moet. Verwondering overrompelt mijn denken. Dankbaarheid stroomt door mijn lichaam. En Zijn liefde vult mijn hart:).

Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Johannes 3:16

Een notitie

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen