zondag 21 februari 2016

~Zonder smaak; geen beleving~

Zondag|21-02-2016|15:32

Ik hou er wel van hoor. Van regenachtige dagen zoals deze. Want ons hondje wilde absoluut niet wandelen, lekker rustig;). Een leuk spelletje werd uit de kast getrokken, gezellig:). En ik heb zonet al stiekem even wat waxinelichtjes aangestoken omdat het daarvoor, hier en daar in de kamer, al best donker genoeg is:).

En nu ben ik cosy onder m'n warme fleece deken gekropen. Op de bank. En voor m'n neus staat een heerlijke kop dampende thee. Met daarin een flinke schep honing. Goed voor m'n keel, die mij nu al dagen mateloos irriteert. Gelukkig komt vandaag de boel eindelijk een beetje los maar vanmorgen merkte ik ook dat genieten van eten er nu eventjes niet meer in zit:(. Saaitjes!

Daar waar ik gisteren nog van een heerlijke magnum zat te smullen, heb ik vandaag alleen nog maar noten, kokos en broccoli gehad. Want waarom niet gewoon ├╝ber-gezond doen als je toch helemaal niets proeft?

Niet kunnen proeven - wel kunnen proeven; het is een wereld van verschil. Geloof me;). Gek eigenlijk. Want wanneer je gewoon proeft sta je er eigenlijk niet bij stil dat het een verrukkelijk voorrecht is om dat te kunnen. Maar pas wanneer je niet meer proeft dan besef je het ineens: Wel kunnen proeven is een hemels cadeautje.

Van God gekregen. Omdat Hij wil dat we niet slechts alleen horen, zien, voelen en ruiken, denk ik. Omdat Hij wil dat we naast dat alles ook proeven. Oftewel; proberen en ervaren! Toehoren is leuk. Kijken is ook leuk. Net als gewaarworden en bespeuren. Maar meemaken en beleven is misschien wel het allerleukste:)!

Proef en zie dat de HEERE goed is; welzalig de man die tot Hem de toevlucht neemt.
Psalmen 34:9

Een notitie

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen