zondag 6 december 2015

~De treurige afwezigheid van liefde~

Liefde<3.

Soms mis ik haar.

Vooral op de momenten wanneer ik graag wil dat er wat meer van haar zou zijn. Dat er wat meer van haar wordt gevoeld en wat meer van haar wordt weggegeven. Dat er wat meer voor haar wordt gekozen en wat meer voor haar wordt geleefd.

Momenten waarop ik hoop dat de liefde als een warme deken over een ieder van ons zal vallen.

Liefde<3.

Soms mis ik haar.

Vooral op de momenten wanneer ik zie, hoor en voel dat trots, jaloezie en verwijt het van haar winnen. Dat boosheid, afschuw en angst zegevieren. Dat ego├»sme, zelfzucht en hoogmoed belangrijker dan haar worden gevonden.

Momenten waarop ik herken dat de liefde hardvochtig voor deze dingen aan de kant wordt geschoven.

Liefde<3.

Soms mis ik haar.

Vooral op de momenten wanneer ik meemaak wat haar afwezigheid veroorzaakt. Wat haar afwezigheid bereikt. Wanneer ik meemaak wat het ontbreken van haar met mensen doet en met de omstandigheden waarin wij soms zitten.

Momenten waarop ik beleef dat het leven zonder de liefde eigenlijk helemaal niet zo leuk is.

Liefde<3.

Soms mis ik haar.

En dan vooral op de momenten wanneer ik besef dat alles met iets meer van haar zoveel fijner had kunnen zijn. Zoveel aangenamer. Zoveel beter. Zoveel kostbaarder. En zoveel mooier...

De liefde<3. Soms mis ik haar. Enorm.

Maar heb voor alles vurige liefde voor elkaar, want de liefde zal een menigte van zonden bedekken.
1 Petrus 4:8

En het tweede, hieraan gelijk, is dit: U zult uw naaste liefhebben als uzelf. Er is geen ander gebod groter dan deze.
Markus 12:31

En nu blijven geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de meeste van deze is de liefde.
1 Korinthe 13:13

Een stukje

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen