maandag 9 november 2015

~God verlangt ernaar dat jij voor Hem kiest~

Je mag kiezen. Je moet niet. Alhoewel... Bestaat dat wel? Is niet kiezen namelijk niet ook gewoon een keuze? Ja, eigenlijk wel. Of je nu kiest of niet; je kiest. Sowieso.

Dus ik kan beter zeggen; je gaat kiezen. Je gaat kiezen tussen ja en nee. Je gaat kiezen tussen licht en duisternis. Je gaat kiezen tussen waarheid en leugen. Je gaat kiezen tussen vreugde en verdriet. Je gaat kiezen tussen een leven met God en een leven zonder God.

Want iedereen zal die keuze maken. Ook jij. Ook al denk je nu misschien nog dat zogenaamd niet kiezen jou onpartijdig maakt. Dat zogenaamd niet kiezen jou niet bindt aan het één of het ander. Dat zogenaamd niet kiezen jou vrijstelt van de uiteindelijke minst fijne uitslag.

Ja, ook niet kiezen is een keuze. Want al kies je wel of ook al kies je niet; je kiest. Ook wanneer je misschien niet eens precies weet (waarschijnlijk omdat je je daarin niet wilde verdiepen of omdat je er niet te veel over na wilde denken of omdat je het gewoon niet wilde weten) waarvoor je kiest. Je kiest.

En God wil ontzettend graag dat jij voor Hem kiest. Dat jij ja zegt tegen Hem. Dat jij bewust terugkeert naar de Oorsprong van jouw leven. Dat jij weloverwogen terugkeert naar de Liefde waaruit jij bent voorgebracht. Dat jij opzettelijk terugkeert naar het hart van jouw Maker.

Dat jij jouw deur voor Hem opengooit zodat Hij binnen kan komen. Zodat Hij binnen kan stromen. Zodat Hij jouw leven kan vullen met licht. Met waarheid. En met vreugde. Maar ook met kracht. Met rust. Met liefde. Met genade. En met bovenmenselijke vrede.

God verlangt ernaar dat jij voor Hem kiest. Zodat Hij jou kan redden van een eeuwig leven zonder Hem.

Waar kies jij voor?

Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Als iemand Mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik bij hem binnenkomen en de maaltijd met hem gebruiken, en hij met Mij.
Openbaring 3:20

En Ik zal u geven schatten die in het duister zijn, verborgen rijkdommen, opdat u zult weten dat Ik de Heere ben, Die u bij uw naam roept, de God van Israël.
Jesaja 45:3

Neig uw oor en kom tot Mij, luister, en uw ziel zal leven; want Ik zal met u een eeuwig verbond sluiten.
Jesaja 55:3

Een stukje

Zie ook:
~'Waarom leef ik?'~

1 opmerking:

  1. Een mooi duidelijk stukje. En inderdaad, niet kiezen is ook kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen