vrijdag 16 oktober 2015

~Wees niet bezorgd~

(Fictie) "Ik lig nu al uren wakker. En doe dan ook al een tijdje m'n uiterste best om toch in slaap te vallen. Want ik weet; morgen zal mijn agenda zich niet spontaan reorganiseren omdat ik in de ochtend langer wil en eigenlijk moet blijven liggen.

Maar hoe ik ook m'n best doe; slapen lukt me niet. Want elke keer wanneer ik dat probeer schieten dezelfde gedachten als even tevoren alweer door m'n hoofd. Benauwende gedachten. Zorgelijke gedachten. Gedachten die mij nu al de hele dag bezighouden. Die mij eigenlijk nu al de hele week onophoudelijk bezighouden.

Ik lijk gewoonweg niet te kunnen stoppen. Met daaraan denken. Alsof ik eraan móét denken. Constant. En op elke mogelijke manier. Het maakt me verschrikkelijk moe maar toch willen m'n gedachten niet rusten. Het put me uit maar die radertjes in m'n hoofd willen door. Door blijven draaien. Het liefst tot in de vroege ochtend. Ik weet dat ze dat ontzettend graag willen. Maar dat zou absoluut niet verstandig zijn.

Want ik kan mijn slaap goed gebruiken. Morgen wacht er weer een dag. Een drukke dag. Met meer dan genoeg te doen. Met eigenlijk maar weinig tot geen tijd om na te denken. En toch weet ik nu al dat mijn gedachten zich daar waarschijnlijk wederom niets van aan zullen trekken...

Aaaargh! Ik wil slapen. Gewoon slapen. Even niet denken. Even geen zorgen. Alsjeblieft".

Wees in geen ding bezorgd,
maar laat uw verlangens in alles,
door bidden en smeken, 
met dankzegging bekend worden bij God;
en de vrede van God,
die alle begrip te boven gaat,
zal uw harten en uw gedachten bewaken in Christus Jezus.
Filippenzen 4:6&7
..................................................

Een verhaaltje

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen