dinsdag 6 oktober 2015

~Jij bent kostbaar!~

Lieve ik,

Kijk nu toch eens hoe bijzonder. Hoe uniek. Hoe mooi. En hoe waardevol jij bent.

We weten het allebei; niet altijd heb je op deze manier naar jezelf gekeken. Vaak is het moeilijk voor je geweest dit te geloven. Soms zelfs heel moeilijk. Vaak waren de negatieve gedachten veel sterker en luider. En in vlagen van minderwaardigheid en onzekerheid vergat je deze waarheid nog wel eens.

Maar toch leerde je het te zien. Dat je er mag zijn. Dat je oké bent. Dat je best leuk bent. Dat je zelfs meer dan leuk bent. Je leerde jezelf te zien zoals je jezelf al tijden niet had gezien. Als iemand die er toe doet.

Weet je het nog? Hoe je twijfelde? Hoe je wankelde? Hoe je treurde? Hoe je zocht naar een oplossing? Wanhopig. Maar je wist niet goed waar je die kon vinden. Totdat Hij jou redde. En jouw zelfhaat overspoelde met liefde. Jouw laag zelfbeeld overspoelde met waarheid. En jouw verstoorde eigenwaarde overspoelde met nog meer waarheid.

Je leerde jezelf te zien zoals God jou ziet. Als iemand die het waard is om van te houden.

Nee, je leven ging niet altijd over rozen en ook in de toekomst zal je het vast nog wel eens moeilijk krijgen maar vergeet dan nooit wie jouw Meester is. En vergeet nooit hoe liefdevol en geduldig Hij is. Want wanneer jij het even niet meer weet zal Hij het jou heel graag opnieuw willen leren.

Dat je kostbaar bent. Dat je prachtig bent. Dat je simpelweg buitengewoon bent!

Liefs mij

Ik loof U omdat ik ontzagwekkend wonderlijk gemaakt ben; wonderlijk zijn Uw werken, mijn ziel weet dat zeer goed.
Psalmen 139:14

Een stukje

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen