maandag 7 september 2015

~Lieve kleine jongen~

We dromen over jou
want je staat op ons netvlies gebrand
Ook mijn binnenste werd ontroerd
Jouw levenloos lichaampje half in het water
langs een koud nat verlaten strand

We praten over jou
want je doet wat met onze gedachten
Ook ik voelde een traan rollen
Maar er is geen woord die het verdriet 
van jouw schrijnend einde kan verzachten

We discussiƫren over jou
en over de foto die van jou is genomen
Een boel meningen op een hoop
Maar ik twijfel aan hun waarde 
en jij zult daardoor zeker niet terugkomen 

Jij, die ons liet huiveren
Jij, die iets in ons losmaakte
Jij, die we niet snel zullen vergeten
Jij, die onze harten raakte

Rust nu maar zacht, lieve kleine jongen,
of leef je uit want ik weet waar jij bent
Ver weg van deze soms te wrede wereld
Omringd door volmaakte warmte en liefde
en door de Enige die jou Ć©cht & door en door kent<3

Aylan was jouw naam

1 opmerking:

  1. Wow! Wat kan je goed schrijven, dat niemand hier op reageert, ik ben er echt door geraakt! De rest van je gedichten zijn ook mooi, ga vooral door :)

    BeantwoordenVerwijderen