dinsdag 15 september 2015

~Jong en ziek~ 30. De liefde van God

En wij hebben de liefde die God tot ons heeft, gekend en geloofd. God is liefde en wie in de liefde blijft, blijft in God, en God in hem.
1 Johannes 4:16

Ik heb best even een tijdje nagedacht waarover ik in dit laatste stukje van mijn 'jong en ziek' dagboekje wilde gaan schrijven. Ik vond dat het over iets heel belangrijks moest gaan. Over iets dat veel hoger en dieper gaat dan deze ziekte die ik tijdelijk heb te dragen. Over iets dat er enorm toedoet.

Na wat wikken en wegen heb ik daarom besloten dat het zal gaan over de liefde van God.

Het is de reden waardoor ik hier ben; zit en schrijf, doe en laat, adem en beweeg. De reden waardoor ik besta. Ziek of niet; ik wil dit leven voor geen goud missen.

Ik leef. Ik ben. Ik besta. En dat alles dankzij Gods liefde voor mij. Want het was vanuit Zijn liefde dat Hij mij wilde en bedacht. Het was door Zijn liefde dat Hij mij creĆ«erde en schiep. En het was vanwege Zijn liefde dat Hij mijn hart jaren later veroverde.

De liefde van God. Het betekent voor mij meer dan ik uit kan leggen of op kan schrijven. Het is hetgeen waaruit ik ben ontstaan, waardoor ik leef en waarin ik op een dag zal heengaan. Het is hetgeen dat alles op een bepaalde manier in mijn leven aanraakt en doordrenkt; de keuzes die ik maak, mijn hoogte en dieptepunten, de avonturen die ik beleef en de dingen die ik moet missen, mijn overwinningen en nederlagen, de goede daden die ik heb gedaan maar ook de fouten die ik heb gemaakt, en ga zo maar door, alles.    

En heel erg belangrijk; het is hetgeen dat mij heeft gered<3!

Gods liefde. Mijn troost wanneer ik het moeilijk heb. Mijn toevlucht wanneer ik ergens moet schuilen. Mijn kracht wanneer ik zwak ben. Mijn licht wanneer ik in het donker zit. Mijn wijsheid wanneer ik het even niet meer weet. Gods liefde. Elke dag wil ik die ervaren. Elke dag wil ik daarvan proeven.

Ze zeggen wel eens: 'Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd'. Maar een dag niet lachen kan ik wel. Een dag zonder Gods liefde kan ik niet.

Een dertig dagen dagboekje

Zie ook:
~Jong en ziek~ Nawoord

2 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor je vertrouwelijk stukjes. Later zal alles volmaakt zijn. Onze lichamen niet meer ziek en we zullen altijd kunnen leven zoals we graag willen: helemaal voor Hem. Zonder iets wat ons tegenhoudt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi stukje Miriam. 1 Korinthe 13: 13 En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; maar de meeste van deze is de liefde.

    BeantwoordenVerwijderen