dinsdag 8 september 2015

~Jong en ziek~ 29. Genezing

Hij echter zei: De dingen die onmogelijk zijn bij de mensen, zijn mogelijk bij God.
Lukas 18:27

Mijn ziekte is draaglijk vanwege vele dingen. Doordat God het beste met mij voorheeft bijvoorbeeld. En doordat dit alles een reden heeft. Doordat Zijn liefde, genade, trouw en troost mij elke dag bijstaan. En doordat ik na dit leven bij Hem zal mogen zijn voor altijd.

Maar een ander feit dat mij heel veel kracht en hoop geeft is dat voor mijn God niets onmogelijk is.

Gods onbeperkte macht is ontzettend rustgevend. Bovenmenselijk geruststellend. En een onmisbare werkelijkheid.

Het betekent namelijk dat mijn genezing niet op een onbereikbare plek ligt. Het ligt in Zijn handen. Het ligt in Zijn macht. Het ligt in Zijn kunnen.

Mijn genezing is niet een smeekbede die misschien ooit of nooit beantwoord zal worden. Mijn genezing is niet een wens die misschien wel of niet uit zal komen. Mijn genezing is niet een droom die misschien wel of geen werkelijkheid zal worden.

Mijn genezing is echt al heb ik het nu nog niet gekregen. Mijn genezing is een gebeurtenis die vroeg of laat plaats zal vinden. Mijn genezing wacht op mij al weet ik niet voor hoe lang nog.

Mijn genezing is een feit. Het is een zeker weten. Want mijn genezing ligt in Hem. Hij kan mij genezen. Hij wil mij genezen. Hij gaat mij genezen. En ja, Hij bepaald waar; hier of daar. Hij bepaald wanneer; nu of dan. En Hij bepaald hoe. Maar dat is niets dan perfect. Dat is alles wat ik wil. Zijn plaats. Zijn tijd. Zijn manier. En dat alles tot Zijn eer!

Een dertig dagen dagboekje

Zie ook:
~Jong en ziek~ 30. De liefde van God

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen