maandag 31 augustus 2015

~Paddestoeltjes in de zomer~

 
Ik kwam vandaag iets leuks tegen in onze tuin. Een bende eigenzinnige paddestoelen:). En dat officieel gezien in het 'verkeerde' seizoen! Het gaf me dat ene gevoel dat ik wel vaker krijg aan het einde van de zomer. Dat gevoel van zin in de koudere dagen. Zin in de donkere avonden. Zin in de warmere kleren achterin m'n kledingkast. Dat gevoel van zin in dat soort dingen.
 
Soms laat God ze zomaar verschijnen.
Zomerse paddestoeltjes.
Het zijn de mooie dingen;
die vanuit het niets ineens daar zijn,
die je plezierig overrompelen,
die je helemaal niet had verwacht.
 
Ik ben wel gek op het najaar maar ik weet niet of ik me daar nu al op moet verheugen. De zomer is namelijk nog niet voorbij en ook dat vind ik helemaal niet erg! Want ik ben ook gek op zomers. Zomer. Herfst. Winter. Lente. Ik ben bang dat ik niet echt zou kunnen kiezen. Want een lievelingsseizoen heb ik niet.
 
Gek genoeg lijken deze zomerse paddestoeltjes altijd op het juiste moment te komen.
Ook al lijken ze niet samen te gaan met de omstandigheden.
Ook al lijken ze niet te rijmen met de omgeving.
Ook al lijken ze niet te passen in de tijd.
 
Ik ben gek op alle seizoenen. Elk seizoen heeft iets heerlijks. Iets speciaals. Iets moois. En ik geniet des te meer wanneer ze mij af en toe met iets ongewoons verrassen! Zoals met een warme zonnige dag in de winter. Zoals met ijs op de sloten in de lente. Of zoals vandaag; met paddestoeltjes in de zomer:)!
 
God weet wat jij nodig hebt.
En soms is dat simpelweg iets wat je zelf niet in gedachten had.
En soms is dat zelfs iets wat geen mens zou kunnen bedenken...

1 opmerking:

  1. Dat is een mooi stukje! Dank je wel. Ik heb nog niet veel paddenstoelen gezien maar nu na deze regen en de klamheid schieten ze wel uit de grond denk ik. Het gaat in de natuur vaak heel anders dan je dacht, net als in het leven! Elk seizoen heeft z'n mooie dingen. Ik houd toch het meest van de nazomer.

    BeantwoordenVerwijderen