dinsdag 11 augustus 2015

~Mijn eerste roos in volle bloei~

 
Een aantal maandjes geleden heb ik verschillende kale rozenplantjes bij een supermarkt gekocht. Ze zagen er in hun kartonnen doosjes maar zielig en eigenlijk een beetje halfdood uit. Op de verpakking kon ik echter zien hoe mooi ze zouden worden wanneer ik goed voor ze zou zorgen. Dus ik heb een paar uitgekozen, betaald en meegenomen. En vervolgens voor onze pergola geplant. Een perfect plekje. Gezellig voor ons wanneer we buiten zitten en zonnig voor hen!

God wil voor jou zorgen,
ook als jij je,
net als een armzalig rozen stompje in een klein uitzichtloos kartonnen doosje,
ellendig voelt &
jij al je hoop op een mooie toekomst bent verloren.

Al snel lieten de meeste rozenplantjes zien dat ze van grond, water en licht houden:). Na een paar dagen al; werden ze wakker en versierden de eerste groene blaadjes hun lelijke stompjes. Ook klommen de met doornen bedekte takjes hoger en hoger. Knopjes daarentegen lieten langer op zich wachten. Veel langer. Het leek er zelfs even op dat die deze zomer helemaal niet meer zouden komen.

God wil voor jou zorgen,
opdat je in Zijn grond sterke wortels zult schieten (MattheĆ¼s 13:23),
zodat je door Zijn water zult groeien (Johannes 4:13&14),
en in Zijn licht zult bloeien (Johannes 8:12).

Maar toch. Tegen verwachting in. Kwamen er wel knopjes. En daarmee nu ook mijn eerste roos:). Ontloken omdat ik dit plantje wel zag zitten. En omdat ik hem een kans gaf. Het is een fuchsia roze. En tussen de andere, nu nog bloemloze, plantjes staat hij enorm te stralen en te schitteren. Een prachtig gezicht:)!

God wil voor jou zorgen,
omdat Hij van jou houdt.
En omdat Hij ze wel ziet,
jouw unieke fraaie sprankelende kleurrijke bloemblaadjes,
ook al zijn die voor mensenogen nu misschien nog niet zichtbaar.

4 opmerkingen:

  1. Mooi he dat God zo spreekt door de natuur!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt wel! Kan er elke keer weer van genieten:)!

      Verwijderen
  2. Je kunt het niet zien maar ik heb kippenvel op mijn armen. Dank je wel voor je mooie stukje. het kwam precies op tijd. (zijn het van die miniroosjes?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je wat aan dit stukje mocht hebben:)! Het zijn idd geen hele grote rozen, maar je hebt ook nog wel kleinere... Ik denk dat ze normaal formaatje hebben;), haha.

      Verwijderen