vrijdag 7 augustus 2015

~Een slak zette mij aan het denken...~

 
Dit is Meneertje Slak. Ik was vanmiddag buiten bezig en ineens zat hij zomaar op m'n hand:). Ik vind het best fascinerend hoe deze slijmachtige maar prachtige beestjes hun hele huis met zich meeslepen... Dat moet vast veilig voelen. En af en toe waarschijnlijk ook best zwaar maar bovenal misschien wel heel rustgevend. Want een slak kan zich terugtrekken op elk moment. Ook op akelige en benauwende. Hij kan zich omringen met muren wanneer hij niet gestoord wil worden. Hij kan altijd schuilen tegen stormen en regens. Of tegen een te felle zon. En hij voelt zich thuis op elke plek. Ja, ik ben best blij dat ik geen kleine slome kwetsbare slak ben maar heel soms zou zo'n huis op m'n rug mij best goed kunnen bevallen;)...

1 opmerking: