woensdag 17 juni 2015

~Jong en ziek~ 20. Geduld

En daarom wacht de Heere, opdat Hij u genadig zal zijn; en daarom zal Hij Zich verheffen om Zich over u te ontfermen. Voorzeker, de Heere is een God van recht. Welzalig zijn allen die Hem verwachten.
Jesaja 30:18

Geduld heeft alles met tijd te maken. Je neemt de tijd niet. Je wilt de tijd niet nemen. Je kunt de tijd niet nemen. Jouw gevoel vertelt jou; jij hebt hier geen tijd voor. En dan komt ongeduld om het hoekje kijken.

Dit klinkt mij in ieder geval heel bekend in de oren. Want ondanks dat ik als kind van God alle tijd heb gekregen is geduld één van mijn grootste uitdagingen geweest. En nog steeds is het voor mij een hindernis die mij zo nu en dan laat struikelen.

Gek toch eigenlijk?

Ik heb mijn periode van ziekte ook wel eens gestolen tijd genoemd. Of verloren jaren. Want: 'Oh, wat duurt het lang'. 'Hier heb ik helemaal geen tijd voor'. Maar hoe waar is dat terwijl ik weet dat mijn klok nooit zal stoppen en altijd door zal blijven tikken?

Tijd. Mijn ongeduld verteld mij keer op keer dat die er niet is of dat ik daar niet genoeg van heb. Maar is dat geen leugen? Ik heb immers eeuwig de tijd en in die tijd ligt zelfs de zekerheid van een toekomstig gezond leven. Dus waarom mijn gebrek aan geduld?

Ik weet; op een dag zal ik leven in goede gezondheid en dan mag ik daar ook nog eens voor alTIJD van genieten. Dus ik wacht nog even. Zo lang als het moet. Wacht ik op Hem.

Een dertig dagen dagboekje

Zie ook:
~Jong en ziek~ 21. Optimisme

3 opmerkingen:

  1. Ontroerende eerlijke stukjes heb je geschreven. Ik denk dat ik je hunkering naar gezondheid begrijp. Wij mogen allemaal op Hem wachten, want hier is het niet volmaakt. Maar de een lijdt meer dan de ander, lijkt het. Gods zegen in het wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor je openheid over ziek zijn en je gevoelens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor jullie bemoedigende reacties:)!

    BeantwoordenVerwijderen