dinsdag 26 mei 2015

~Jong en ziek~ 17. Voorspoed

Maar Hij kent de weg die ik ga. Laat Hij mij beproeven - ik zal er als goud uitkomen.
Job 23:10

Raar genoeg was het juist vanwege de tegenslag dat ik de voorspoed in mijn leven ineens op een heel nieuwe, intensere, manier begon te zien en te proeven. Voorspoed werd een soort van nieuwe ervaring ook al had ik voorspoed al vele malen eerder en vaker ontmoet.

Ongeluk had mij overrompeld maar het was juist vanwege de dingen die ik plotseling niet meer had dat ik de dingen die ik nog wel bezat veel meer begon te waarderen. Het was juist vanwege de dingen die ik niet meer kon dat ik van de dingen die ik nog wel in staat was om te doen veel meer ging genieten. Het was juist vanwege de pech dat ik mijn zegeningen begon te tellen.

Voorspoed kreeg daardoor voor mij extra betekenis. Daar waar het eerder altijd fijn en geweldig was geweest werd het nu ineens iets dat nog meer waarde kreeg. Voorspoed werd door de tegenslag nog fijner. Nog geweldiger.

Het betekent absoluut niet dat ik nooit zonder tegenslag zou willen leven! Ik verlang naar de dag dat God me mijn gezondheid terug zal geven zoals Hij ook Job na zijn donkere dagen overvloedig zegende. Ik verlang vurig naar de tijd dat deze tegenslag mijn leven niet langer zal verstoren! Maar nooit zal ik deze moeilijke tijd willen vergeten. Omdat God het gebruikte om mij te beproeven, om mij te beschermen, om mij te snoeien en te laten groeien, om mij te onderwijzen en om mij te vormen.

En om mij te laten zien dat ik mijn grootste voorspoed reeds heb verkregen. Elke dag mag ik vrijmoedig bij Hem komen, door het bloed van Zijn Zoon; om uit te rusten, om met Hem te praten en om Zijn liefde van heel dichtbij te mogen ervaren. En er bestaat geen tegenslag die dat geluk van mij af kan nemen. 

Een dertig dagen dagboekje

Zie ook:
~Jong en ziek~ 18. Rijkdom

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen