vrijdag 22 mei 2015

~Jong en ziek~ 16. Tegenslag

En wij weten dat voor hen die God liefhebben, alle dingen meewerken ten goede, voor hen namelijk die overeenkomstig Zijn voornemen geroepen zijn.
Romeinen 8:28

Mijn ziekte klinkt ellendig maar is het slechts alleen kommer en kwel wat deze tegenslag heeft voortgebracht? Nee. Want God gebruikte dit afschuwelijk ongemak om iets goeds in mij te bewerkstelligen. En daarom kijk ik niet alleen met een traan terug op de afgelopen moeilijke jaren. Maar ook met een glimlach.

Zou ik denken wat ik nu denk, zou ik weten wat ik nu weet en zou ik zijn wie ik nu ben?

Zou ik de soms ruwe wegen naar de verborgen kamers van mijn hart hebben bewandeld? Zou ik de durf hebben gehad om hun soms zware deuren te openen? Zou ik de schoonheid en de diepgang van mijn ziel hebben leren kennen? Wanneer deze tegenslag mijn pad niet had gekruist? 

Ik weet het niet. Maar ik weet wel dat deze ziekte mij intens confronteerde met mezelf en dat is iets dat ik absoluut niet had willen missen.  

God stond deze tegenslag toe. En dat vast niet met plezier. Misschien zelfs met pijn in Zijn hart omdat Hij wist dat het mij ontzettend verdrietig zou gaan maken. Maar Hij keek verder dan alleen naar de kwelling die het mij en mijn geliefden zou brengen. Hij keek ook naar de goede dingen die het zou voortbrengen. Hij keek ook naar de mooie dingen die het zou opleveren.

En ik dank Hem daarvoor. Dat Zijn hand in mijn ellende alle verschil maakte.

God is goed.

Een dertig dagen dagboekje

Zie ook:
~Jong en ziek~ 17. Voorspoed

2 opmerkingen:

  1. Mooi dat je 1 Thessalonicensen 5: 18 in de praktijk kunt brengen, waar staat dat we God mogen danken in alles.

    BeantwoordenVerwijderen