vrijdag 29 mei 2015

~Een diep gekoesterde droom~

 
Dit plaatje representeert een diep gekoesterde droom van mij. Moeder worden.
 
Toen ik tiener was hing dit plaatje jarenlang aan de wand van mijn slaapkamer.
 
Daarna verdween hij tussen de bladzijdes van mijn Bijbel.
 
Nu hangt hij aan de spiegel waarin ik elke dag kijk...
 
Ik wil zijn zoals deze vrouw. Want ze lijkt sterk, op een nederige manier. Tevreden, op een gelukkige manier. Verstandig, op een bescheiden manier. En trouw, op een vastberaden manier. En door dit alles zal zij haar kindje met vrijmoedige toewijding en oprechte liefde groot kunnen brengen.
 
Hoe anders kan het leven soms lopen.
 
Niet elke droom zal in vervulling gaan.
 
Maar wel elke droom kan in vervulling gaan. En daarom blijf ik hopen!
 
Een krabbel

3 opmerkingen:

  1. Fijngevoelig. Dank je wel voor het verhaal bij het plaatje. Blijf hopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Herkenbaar in wat je schrijft, het is een verdriet. Maar hopen en bidden mag!

    BeantwoordenVerwijderen