woensdag 29 april 2015

~Jong en ziek~ 13. Liefde

Wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst liefhad.
1 Johannes 4:19

Het was geloof dat mij liet groeien en het was hoop dat mij liet verwachten maar het was liefde dat mij op elk moment van de dag liet weten dat ik werd omringt door Iemand die heel veel van mij houdt. Iemand die mij door en door kent. Iemand die begaan is met mij. Iemand die weet wat ik voel. Iemand die dus weet wat ik doormaak. Ik werd omringt door Iemand die met mij meeleefde. En dat deed mij ontzettend goed.

Hij geloofde in mij toen anderen mij niet geloofden. Hij kalmeerde mij toen anderen te veel van mij verwachtten. Hij trok mij in Zijn liefhebbende armen toen anderen mij teleurstelden.

Het waren Zijn warme woorden die mij troostten. Het waren Zijn liefdevolle gebaren die mij moed gaven. Het was Zijn onvoorwaardelijke liefde die mij overeind hield.

En omgeven door Zijn liefde ga ik verder want Hij is trouw. Hij laat mij nooit in de steek. Hij laat mij nooit alleen. Hij laat mij nooit meer los.

Een dertig dagen dagboekje

Zie ook:
~Jong en ziek~ 14. Leven

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen