vrijdag 24 april 2015

~Jong en ziek~ 11. Geloof

Acht het enkel vreugde, mijn broeders, wanneer u in allerlei verzoekingen terechtkomt, want u weet dat de beproeving van uw geloof volharding teweegbrengt.
Jakobus 1:2&3

Ik was veertien toen ik tot geloof kwam. Of misschien zelfs jonger want als kind geloofde ik ook in God. Maar ik was veertien toen ik Hem voor het eerst ontmoette en ik mijn leven in Zijn handen legde. Toen deze kwelling mij overkwam geloofde ik dus al een aantal jaren. Ik wist wat het was om te geloven. Ook tijdens donkere dagen. Ook in moeilijke tijden.

Maar nu ik ziek was werd er ineens meer geloof van mij gevraagd dan ooit tevoren...  

Ik kwam erachter dat mijn geloof werd beproefd.  

Want mijn ongeduld kwam om het hoekje kijken. Ik moest langer, veel langer, wachten dan ik eerder had gedaan. En dat was moeilijk. Dat was pittig. Want geduld was zeker niet mijn sterkste kant. Maar Hij gaf mij de kracht die ik nodig had en zo leerde ik door te bijten, door te zetten en te volharden.

Ik bleef geloven ook toen er geen verandering kwam. Ik bleef geloven ook toen de tijd verstreek zonder enige verbetering. Ik bleef geloven zelfs toen het slechter ging dan voorheen.   

Ik groeide in mijn geloof. Door te blijven geloven. En door te blijven geloven werd mijn geloof sterker dan ooit.

Een dertig dagen dagboekje

Zie ook:
~Jong en ziek~ 12. Hoop

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen